söndag 9 mars 2014

Vad får vi för mat i dag, fixa själva

Det är så härligt i dag med var det strålande väder, jag var glad för
min son skulle komma hem ett tag igen. Jag har fått klagomål på
slangen till dammsugaren, från Hemtjänsten den slår ifrån självt . Han hade silvertape med sig, för jag trodde det var hål. Nej två bögglor orsakade detta.
Nu är det redan fixat beställt via nätet, både slang och påsar.
Det var min dotter och måg, som själv råkat ut för samma. Jag blev ju jätteglad, hade räknat med ett par tusen för en ny maskin.
Vi åkte och handlade och bestämde att vi skulle ha Fläskfile ` och Bearnaisesås till. Fläskfilen var klar den tog jag fram från frysen,
Per fixade potatisklyftorna , och jag gjorde såsen. Så gott det var,
efterrätt hade vi ingen vi tog en kopp kaffe på maten med en god kaka till.


Jag skojade med min hjälpreda och sa, Du kan komma varje dag vid Ett-tiden , så hjälps vi åt med maten.


I kväll började Mästarnas Mästare, detta är första gänget som jobbar nu. Så duktiga de är, slutar inte sådana människor att träna.

I år är de i det vackra Kroatien, det kommer att bliva hårt jobb.
 
Det kommer att bli spännande att följa detta var efter. I morgon skall jag på promenad, hoppas det är lika bra väder då med. Det spelar ingen roll , det är bara att följa med, inte om det hällregnar förstås.
 

5 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken bradag! Och potatisklyftor är ju så gott, det är godare än godis.
Jag tittar också på Mästarnas Mästare, riktigt bra program och så skönt att slippa reklam, det blir inte så snuttifierat då.
Agneta kram

Ölandsvindar sa...

Såg din ansjovisburk och kom att tänka på när vi var unga och nygifta och hade det knapert med pengar allt som oftast. Då fanns det pyttesmå ansjovisburkar som kostade 98 öre har jag för mig. En sådan med spad och allt plus en gul lök och några potatisar blev en god Janssons frestelse till middag. Då kunde man trolla med örena i portmonnän.
Kram /Kerstin

Fågel Blå sa...

Hej Min kära bloggvän, så fint väder vi har haft, riktigt vårväder,
Ha det så gott!
Kramar Kathrine

hemma hos lilla mej sa...

Hallojsan rara du ! Tack för dina alltid värmande och gulliga kommentare hos mej .Det värmer i mitt hjärta .Hoppas att vi får ha sol nu och att det är våren som ä på g .Ha en skön och fin start på veckan .Kramar Rita

Black Iris sa...

Mums vilken god mat ni åt.. Visst är Mästarnas mästare ett bra program, det håller jag med om..

Kram Maidi