torsdag 20 mars 2014

V Å F F E L D A G S


Så var det dags för våfflor och kaffe till grannarna. Ja inte alla grannar, jag känner inte alla som bor i min uppgång. Så är det bara
men några känner man ju. Jag hade köpt Coops Våffelmix, det
är fyra påsar i kartongen. Jag fick ut 14 laggar, var precis klar till klockan elva.
Det var ju en familj, plus min goda vän, så vi blev ju fyra här.
Tyvärr ville inte familjen vara med på bild ???? Ja det får man
acceptera ( tror de att det är Se och Hör?) vi hade trevligt ändå.
 
Min bästa kompis, Mary hade Påskliljor med sig i en liten kruka,

det är väl vår, om något kan kallas vårblomma.
 
 
Den andra familjen hade med sig Anton Bergs goda choklad.
Det var halva priset för dessa i måndags hos vår Konsum- butik.
Jag såg inte det, för då hade jag själv köpt en kartong



Visst var det konstigt så fick jag i alla fall, den chokladen är precis lagom söt tycker jag.




I morse när en tös från Hemtjänst var här tog vi en var sin
bit. Men De är svår bjudna dessa små töser, De kanske inte får
ta emot. Men skall sanningen fram , så tog vi två var. Mums,mums

Måste berätta bilden på våfflorna tog jag från nätet.
Ja så börjar det att gå mot sitt slut på Sveriges Mästerkock, så
svårt det är nu.
Det är inte lätt för dem nu, göra saker som de aldrig tänkt på en gång förut.
 
Tyvärr åkte denna duktiga flicka från Östergötland ut i går.
Hoppas hon kommer med i Mannerströms personal till hans nya krog. Sjömagasinet har han inte kvar längre enligt folk
på plats där. Men tänk att starta nytt, när man är så långt gången
i åren. Men det är nog så det skall vara, om man kan och orkar.

Jaha, det var min onsdag,  som blev bra till slut i alla fall.
Måste berätta att Marcis som fortfarande är kvar, är lilla syster till
Looren, som vann Mellon ett är. Enligt veckopressen.
Men här på programmet har jag inte hört det någon gång, vi får
se om det stämmer.

6 kommentarer:

  1. Så gott med våfflor
    ha en fin helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  2. Marcis är syster till Looren, det stämmer, dom är lite lika.
    Ska bli spännande när det går mot final nu! Man skulle vara granne med dig, så gott och bjuda på våfflor.
    Och det var roligt och läsa om dina minnen från Skottland.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Du tycks verkligen gilla att ha gäster. Häromdagen var de 4 och nu blie det huset fullt. Gillar din dukning; alltid så färgglatt och fint. Kommer ihåg va´man längtade efter Våffeldagen, när man var liten! Mor hade ett sånt där järn som man fick snurra runt och vända på. Och så hjortronsylt och vispgrädde! Yummy in the tummy!

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  4. Hade gärna tittat in på en våffla.....Jag har fått en likadan chokladask som du ABerg men det är tyvärr så med läckerbitar att det ofta är nötter,mandlar mm och det äter inte jag.Kram

    SvaraRadera
  5. Å vad gott det ser ut med våfflor .Härligt med lite gäster ,synd att tiden går så fort bara .Ha en skön kväll rara du .Kramar Rita

    SvaraRadera
  6. Får nog bli lite våfflor här hemma också. Fina presenter fick du ju med. Tröck precis i mig 2 bitar Ahton Bergs choklad som vi hade liggandes.
    Kram på dig

    SvaraRadera