tisdag 11 mars 2014

TÄNK SÅ BRA DET BLEV , ALLT ORDNADE SIG TILL SIST


När jag slog upp mina  blå (röda ) ögon i morse, ville jag ligga kvar
och dra mig ett tag. Det är inte ofta , men någon gång kan det kännas så.  Men så sa jag till mig själv, upp med Dig, lyssna nu
flickorna kommer ju och skall hämta tvätten.
Förstår Ni så bra jag har det, det känns fortfarande lite konstigt
med denna hjälp. Nej det är inte gratis, men det värt vartenda öre.

I dag hade jag bestämt mig för stekt Isterband och Dillstuvad potatis. Jag tycker det är roligt att kunna laga min mat själv. Det
kommer nog de dagar när jag inte kan det, men det får jag ta då



Tänkte särskilt mycket på det i dag, när jag fick meddelande om
att en gammal vän till mig nyss lämnat detta liv.
Talade med henne för 3 veckor sen på hennes födelsedag, hon blev
91 år. Märkte faktisk då, att gnistan hade försvunnit lite . När man är gammal själv, så stannar det till ett tag.
Fick tidningen Sköna Hem , så jag vilade ett tag med den. Så dumt
det är att köpa sådana tidningar, det var ju roligare förr när man var
yngre och fick lite nya perspektiv.  Det bliver ju lite larvigt, de
stora vardagsrum som visas, är ju lika ha , ha  stora som hela min
lägenhet just nu.
Kommer Ni ihåg att det var klagomål på min dammsugare, och att
i Söndags, beställde min dotter och måg ny slang och 2 för-pack,
dammsugarpåsar.  I dag på tisdagen så ringde på min dörr, och
utanför stod dotter och måg, de hade varit och hämtat detta.
Det måste ju vara expressleverans, inte nog med det ,De hade semlor med sig. De stora här är gjorda på Surdeg, 35:- st,  men
jag tog en av de små, mycket gott och färska precis

Skulle avsluta kvällen med att se det  Glada Hudik och
trollkarlen från OZ. Det är för underbart att följa detta arbete
med förberedelserna för premiären. Men det blev ingen premiär
i kväll heller, då visar de väl det en annan gång.
För det vill jag verkligen se. Nu är klockan 23,11  och jag säger

                       G  O  D  N  A  T  T  ....

2 kommentarer:

Maj sa...

Isterband med dillstuvad potatis....oh så gott det vattnas i munnen bara av att läsa det. Så skönt att du har hjälp med din tvätt.Kramen

Mamma C sa...

Ja vi får hoppas att det kommer något mera program i framtiden så man får se teatern. Blev lika sent hos mig igår som hos dig.
Kram på dig