söndag 16 mars 2014

SÖNDAGEN SKÖTTE SIG PERFEKT

Då var vi tillbaka i det vackra Kroatien igen. Mästarnas Mästare
fortsatte ju i dag, och i dag måste någon vara med på Nattduellen,
vem skulle det bli.
Det är inga dåliga tävlingar De får utstå, väldigt utslagsgivande
egentligen. Det var att fånga ostron , och lägga dem i en låda.
20 st skulle i denna låda, som de skulle simma med till kajplats.
Kajsa Bergqvist och Sunneborn var lagkamrater, Sten-Åke Lundbäck och Theresio "Tess" Larsson var ett team. De två förlorade, så det blev de två som gjorde upp, och där vann Tess.
Så synd att Sten-Åke  Lundbäck  fick åka hem. Han var så lugn och härlig med sin Norrländska dialekt.

På eftermiddagen försökte jag att komma ifatt med program jag
missat, tack vare Olympiaden Ni vet.
Det var en jättefin avslutning i eftermiddag på detta OS.
Jag tyckte nog avslutningen var finare . än början på olympiaden.
Är det någon som följer Breathless på Svt,  en  dramaserie , som jag fick se på SVT Play i morse. Nu är det bara en gång kvar, hur
gjorde jag när jag arbetade, inte sjutton såg jag så här mycket på TV då. Men då var vi ju många i familjen, nu är det bara jag och
då är TV ett ett jäkla bra sällskap.
Tummelisa, den miniserien turkiska som Du föreslog
var också bra . Ha, ha tänk så lugnt det var när vi bara hade
1an och 2an.  I morgon måste jag se reprisen på Farmen, den skulle jag absolut inte titta på, men nu är jag där med.
.I morgon har jag beställt min taxi (färdtjänsten ) för att åka och
fylla på lite varor som jag måste ha.
Men det får vi tala om i morgon, nu säger jag god natt.

6 kommentarer:

  1. Ønsker deg en fin uke, med sol og vårlig vær. Takk for dine så alltid trivelige kommentarer.
    Klem fra Gry :)

    SvaraRadera
  2. Ja tänk när det bara fanns två kanaler på tv, men det gick bra det också :)
    Jag ser faktiskt inte så mycket på tv, men farmen har jag följt med.
    Ha en riktigt fin måndag!

    SvaraRadera
  3. Det blåser och blåser! Jag börjar tröttna på det. Nu har jag i alla fall petat ner en del fröer både i växthuset och inomhus. I går hade vi gäster med känsliga magar så det fick bli kokt torsk med ägg- och persiljesås och äppelkaka till efterrätt. Det var uppskattat!
    Kram från mig /Kerstin

    SvaraRadera
  4. Jag tror inte det är någon fara med ditt tittande. För ännu har du inte fått fyrkantiga ögon. Nu ska jag sätta mig vid burken. för snart börjar Tjockare en vatten
    Puss på dig

    SvaraRadera
  5. Tack för den fina hälsningen! :-)

    Tur att Svt-play finns, för nu kan man se de program man vill när det passar en bäst! Jag ska titta ikapp mig någon dag på Mästarnas mästare, för jag har missat alla program som varit hittills. Igår såg jag Tjockare än vatten, det är ett av mina favoritprogram just nu. Antikrundan, Let's Dance och Sveriges mästerkock måste jag också alltid se :-).

    Ha en fin vecka!

    Många kramar från ett snöigt Härnösand
    Bitte

    SvaraRadera
  6. Underbart med Svt-play och alla kanaler. För man hinner ju inte titta på allt. Här hemma ser vi ganska lite på TV och har nog alltid gjort. Missar klart en massa bra program det förstår jag :)
    Ha de bäst från Maria

    SvaraRadera