fredag 7 mars 2014

PARALYMPICS OCH LETSDANCE det räcker för i kväll....

Satte mig tillrätta redan kl,17.00 ville se  Paralympics vilken fest.
Måste få säga Ryssarna är jätteduktiga med dessa olympiader,
i kväll var temat Eldfågeln. balett i högsta klass. Tänk att kunna
sitta hemma på sin bästa plats, och bara njuta av alla bilder . Och känna den känslan, när Svenskarna kommer i samlad trupp med
alla sina handikapp, då bliver man riktigt rörd.
.

Enda gången jag var glad för reklamen var i kväll, hann att titta på
Babbens program, Skavlan det jag ville se, Ingvar Carlsson var ju där. Och berättade om alla sina minnen, det skall jag se på repris.
Nu var det veckans huvudnummer Lets Dance, fy vad jobbigt det
måste vara och vänta på röstningen.
Jag röstade i kväll, två ggr  , röstade på honom som skadade sig
och bröt näsan, sen blev det en röst på Patrik Sjöberg
han är ju som en älg, en nyfödd sådan. 20 :- var det värt på notan.
En som var duktig i kväll , var hon Carling med alla blåsinstrument.  Lotta Engberg tycker jag dansar som Emma, utan
känsla. Ynkligt att höra mig yvas över detta, som inte kan gå utan
rullatorn, att jag inte skäms. Nej det gör jag inte , jag älskar att
titta på detta.

Benjamin och hans danspartner blev bäst även denna gång. Han hade en egen frack , så stilig, väldigt lik sin pappa, från förr.
Den första som fick sluta denna tävling, var Emma. Man såg nästan
det förra gången tyckte jag. Synd åt hennes kavaljer som fick en
lika svårdansad förra året med. I morgon är det Melodifestens
avslutning, skönt tycker jag. Tyvärr har det inte varit som vanligt.
Får vi se vem vi ratar i morgon, jag vet vilka jag vill skall vinna.
Natti, natti vi ses i morgon.

7 kommentarer:

Monika sa...

Jag såg bara Let´s dance. Så jätteduktiga dom är! Skrattar gott när jag läser det du skrivit om Patrik. Stämmer ju så precis. Tycker det var kul att han gick vidare. Tror han kan mer bara han börjar slappna av lite. Benjamin är ju bara helt otrolig. Bara 16 år och så duktig. Har har talang! Fröken Carling (minns inte förnamnet) är ju också så duktig. Hon var med Diggiloo-gänget i Storforsen för något år sedan. Då spelade hon med 3 trumpeter på en o samma gång. Helt otroligt! :o)

Nu är det nog dags för sängen här också.

Natti natti! Sov så gott!
Kram
Monika

Rantamor sa...

Kollade också med ett öga på dansen igårkväll, satt nämligen och bloggade samtidigt.
Rätt kul program kul att se hur dom utvecklas under veckorna. Den där lillpojken Benjamin har många talanger och är riktigt duktig dansare redan, och säkert också en tjejtjusare !!!
Vill ju inte höra att han är en Whalgrenare utan han har bara namnet Ingrosso i skolan.
Vill kanske inte bli jämnförd med alla sina kända släktingar.

aen trevlig morron må jag säga !!!
Varför undrar du ???
Jo solen skiner och det är två månader sen vi såg den, så nu blir det frukost och UUUT.

Ha en finfin dag du fina Hajan.

Tjingelingen.

Rantamor sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Maj sa...

Jag brukar inte titta på "dansen", kanske titta in då och då men igår tittade jag.Läser att du röstade på Patrik ...varför undrar jag. Tror inte jag har sett någon (i mitt tycke) som dansar så dåligt som han och Emma.Men alla har vi ju rätt att tycka olika....
Idag ser det ut att bli en fin dag och blåsten som höll mig vaken nästan hela natten har dragit vidare.Kram


Mamma C sa...

Vi såg på Let´s Dance också igår. Men vi var trötta innan röstningen blev klar. Idag har vi haft en toppendag än så länge.
Kram på dig

Rosa i huset i vitt sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Rosa i huset i vitt sa...

Såg bara lets dance ...det missar jag inte helst .Tyckte bäst om Benjamin och Gunhild
ha en fin helg
kram Rosa