tisdag 18 mars 2014

Oh, vilken underbar morgon, oh vilken underbar dag

I morse var det underbart, vilken soluppgång himlen var väldigt
röd. Solen var som ett stort brinnande klot

Denna bild lånade jag från Google, skall även visa min egen bild

tagen tidigt i morse.

Men så snopen jag blev, jag fotograferade bara horisonten , men
titta där går ju två personer där. Hoppas inte de såg att " gumman "
längst ner var ute och fotograferade.
På bilden jag tog ser man ju ingen rodnad alls. " skitkamera"
eller kanske " skitfotograf ". Solen var så stark att det var svårt att
titta på den över huvudtaget.
Köpte igår en låda med 12 penseèr i `,jag fördelade dem lite

här och där.
De passade 4 i Gåsringen,
Pärlhyacinterna har jag i två burkar.
Sen blev det 5 st i en Ampel, hoppas nu att det inte bliver kallare.
I kväll har jag dukat för tre gäster som kommer i morgon till mig.
Jag tycker det skall bli så trevligt, jag skall bjuda på våfflor.
Det brukar ju de flesta tycka om i alla fall.
Två töser har varit och städat här, det känns lite kymigt för mig
som alltid varit i farten, och hjälpt både mina föräldrar och min mans föräldrar. Men nu först förstår jag hur tacksamma De måste ha varit. Nu får jag sluta för i dag, imorgon kommer bilder
från Våffelkalaset. Hoppas de vill vara med på bild.

 



6 kommentarer:

  1. Nu har vi läst Spanska här hemma. Så nu ska jag ta mig en titt på lite bloggar innan jag sätter mig vid tv:n. Hoppas det blir en toppendag i morgon. Så fint det blev på din balkong.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så mysigt du har hemma i ditt kök och jag skulle gärna sitta där med dig och äta våfflor.
    Fina planteringar du gjort - själv har jag satt några färdiga lökväxter och några penséer, men resten väntar jag med.
    Må så gott och kram!

    SvaraRadera
  3. Läcker soluppgång. Man kan nästan inte se sig mätt när klotet väl visar sig. Storm och grått här.

    Hoppas våffelfesten blir trevlig
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Din rubrik i dag känner jag igen. Ur någon operett tror jag,Oklahoma kanske? En riktigt härlig bit tycker jag. Och en sådan där gåsskål har jag också. Kanske dags att plocka fram den nu då. Vad trevligt med våffelkalas! Ha nu riktigt roligt och skratta mycket!
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera
  5. Fina bilder du visar fast du inte tycker det blev bra:) Förstår den känslan om städningen! Man vill ju helst göra allt själv! Våfflor,guud så gott! Kram på dej gumman ♥ Gunilla

    SvaraRadera
  6. Hej! så trevligt du dukat och våfflor det åt jag häromdagen så gott!!Penserna nimmer om våren som just kom av sig för tillfället,vackra färger.kram Jessica

    SvaraRadera