måndag 31 mars 2014

KLÅFINGRIGA HAJAN PÅ TANGENT - ÄVENTYR

 
När jag kom upp i lördagsmorse hade fredagsbuketten från
mitt barnbarn. Vuxit med raketfart. tulpanerna låg på bordet nästan.
 Skulle skriva på min blogg, men då hade jag varit på en knapp,
så det gick inte alls. Jag trodde det var Blogger som hade gjort fel.
Inget var sig likt heller, när min son åkt hem , såg jag på TV
att det hänt en dödsolycka i Helsingborg.  En fyrabarnsfar blev
nedslagen, han hörde inte till dessa gäng än  gång. Det var ju en Djurgårdare , men alla kan ju inte tillhöra samma lag. Man måste ju kunna se en motståndare utan man för den skull slår ihjäl varandra
 
 
På söndagen var det Mästarnas Mästare, dessa fyra som var kvar
var ju hur duktiga som helst. Men nu åkte både Sunneborn i
den första duellen. I den andra åkte Kajsa Bergström. Jag

tänkte att Kajsa skulle vara kvar och få tävla mot den nya gruppen dom kommer nästa söndag.
Inget har ju varit sig likt här tack vare att jag ej kunde blogga.
Men något bra hade det med sig, jag har alla fem delarna klara
till lilla Axels pippi-tröja.
Nu är det bara att sy ihop delarna och sticka 2 st till framsidan,
en för knapphålen och den andra slån till att sätta knapparna i.
Så inget ont som inte har något gott med sig.
Men oj så tacksam jag är att jag har min måg som så snällt
fixar till det mesta. Men han måste ju tröttna på mig, som tror
jag kan mer än vad jag kan. Men nu kör vi igen, och jag måste in och kolla på Talang  och Hasselhoff på trean.
Tjockare än vatten kan jag se på SVT play.
Jag är så glad att jag kan skriva på bloggen igen, HOho

8 kommentarer:

Mamma C sa...

Vi tröttnar inte, det är bara kul med en pratstund och lite fika. Nu är det inga stora problem som uppstått av dina fingertryckningar.
Puss och kram

Äppelblom sa...

Hej på dig och tack rara du för att du tittar in hos mig, fast jag har varit dålig på att titta in hos dig.
Så fint du stickar och lille Axel kommer att bli jättefin i tröjan.
Trycka på fel knappar på datorn kan bli "ödesdigert" - jag vet.
Ha det nu så bra och kram från mig!

Hanna sa...

Det är så hemskt det som hände i Helsingborg. Jag blir så ledsen när jag hör och läser om det.

Tummelisa sa...

Undrade var Du tagit vägen? Blev lite orolig. Läser allt Du skriver det vet Du. Tycker Du är väldigt duktig på att skriva.
Att komma på fel knappar hör till vanligheterna här...Min son brukar säga "vad har Du nu tryckt på"?
Hur är Hasselhoffs talkshow? Har aldrig sett den. Tycker det verkar så amerikaniserat. Kan inte vara billigt att ha honom som programledare.
Ha en fortsatt trevlig vecka!
Kram Tummelisa/Eva

Maj sa...

Ja visst måste det vara härligt med en händig person i sin närhet en fixare.
Kul att du är med igen! /M

"Hemmet är min vrå" sa...

Hej snälla du! Tack för fina kommentaren på min blogg, du är så snäll. Fin Pippi tröja, duktig du är. Ha en fin kväll. Kram Mimmi

Gunillasljusglimtar sa...

Åh det var inte kul. ..men jag gör lite sånt också ska du veta!....Åh va fint du stickar:)) Kram fina du ♡ Gunilla

Ölandsvindar sa...

Visst blir man alldeles ställd när datorn hakar upp sig. Jag måste snart byta upp mig till en nyare, men jag drar mig för det,för jag är så rädd att något ska gå förlorat när det tankas över till den nya. Så fint du har stickat! Här ligger det mycket påbörjat i kassar i klädkammaren. Kanske kan jag ta några varv när man kan sitta ute och sticka. Hmmm. Den som lever får se.
Kram /Kerstin