tisdag 4 mars 2014

Jag tackar och bugar, så härligt är det

Jag följer serien " Min sanning " som har gått på TV2 , dels tycker
jag om Anna Hedenmo.  Jag har också gillat dem som hon valt
att intervjua. Jag har alltid tyckt om Christina Jutterström, Hon är lika vacker nu, som hon var som ung. Hon berättade ärligt om sina
50 år i mediabruset. Både Aftonbladet och Expressen, samt på TV
har hon ju haft chefsposter. Hon kallades ju Järnladyn och Majorskan , det tyckte hon inte om . Jag var nöjd med denna timme,
men så följer jag också Glada Hudiks bravader. Det är ju från

det som föregår en stor premiär.

Denne skådespelare känner vi ju igen från Ica reklamen, han är
så duktig och rolig. Nu skall det ju bli Trollkarlen från Oz.
Det är bara ett avsnitt kvar, då hoppas jag vi får se från
premiären med alla dessa. I kväll fick de träffa Kungen och Silvia
som kramade om dem. Det var några som fick se matchen Sverige-
Portugal. Det var ju spännande , men som de säger vi nådde ju inte ända fram. I dag blev jag glad fick besked om att jag kan hämta
mitt garn i morgon hos Coop från Vartofta. Skall ju sticka en
Fiskartröja till det lilla nyskottet.

I dag har det ju varit dagen för våra Semlor, jag har ännu bara prövat en gång. Men i morgon skall jag börja köprundan på
vårt Konditori och köpa mig ett par till kvällen.
De skall jag festa på till " Sveriges Mästerkock "
Nu skall jag avsluta denna dag, som har varit bra.
Nystädat överallt, inget att klaga på. Man bugar och tackar.



6 kommentarer:

  1. Ser på Glada Hudik också. Man blir så glad av att se dom. Dom är så duktiga tycker jag. Jag har ätit en mega semla idag. Så jag mådde lite illa ett tag. Men nu har det gått över.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja de är verkligen duktiga de från "OZ" . Åt en halv semla igår, men blir väl nån till framöver kan jag tänka. Tack så jätte mycket för fina kommentarer jag från från dig.,det värmer i hjärtat.,ha en fin dag. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  3. Jag gillar också Anna Hedenmo, hon verkar skarp och närvarande.... Och ja, Christian J ser lika bra ut nu som förr! Och din räkomelett där såg mer än god ut!!!!! Ja, du har rätt ang bakslag, men jag leker vår ett tag till tror jag:) Och klippa gräs är såååå kul jämfört med att skotta snö, tjingeling!!!!

    SvaraRadera
  4. Ja, semlor är mest frestande av alla bakverk tycker jag, så det blir nog några till innan säsongen är slut. Någon som städar skulle jag verkligen behöva. Nu när solen tittar in så syns ALLT DAMM! Kanske skulle öppna korsdrag så det blåser ut!
    KRam från mig/Kerstin

    SvaraRadera
  5. Hej bästa Harriet!

    Jag har inte sett något av de programmen. Har nog missat nåt nu!
    Nåja, man kan inte hinna med allt ;o)

    Härligt att ha fint och städat. Här skulle verkligen behövas en riktig storstädning. Ser det även fast det bara är grått och halvmörkt. När solen kommer, om den kommer, brukar allt komma i verkligt ljus dager! Men å andra sidan så får man mer lust till städning om det är sol.

    Ha det bäst och njut av de goda semlorna!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  6. Godkväll !
    Javisst var det intressant att höra på Christina Jutterström, det tyckte jag också. Och glada Hudik! Dom är ju bara helt underbara!
    Tänk så länge ni var gifta! Diamant bröllop minsann inte dåligt det inte!
    Så vackert med tulpanerna i Minneslunden på din mans födelsedag .
    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera