söndag 23 mars 2014

IBLAND HINNER MAN INTE MED, MEN VAD GÖR VÄL DET ??

 
I dag har mitt barnbarn Martina varit här, tillsammans med min
son. Det bliver ju inte så ofta sådant händer. Jag kommer ihåg när mina barn frågade måste vi följa med ? Det var ju inte jämt det var roligt att gå till Mormor eller Farmor. Så var det bara, jag klagar inte på det. Vi väljer ju vad vi vill och känner för, det får ju inte dom.  Jag blev glad i alla fall,  vi åkte och handlade tillsammans.
Jag skulle ju ha hem både öl, potatis och andra tunga varor.
Jord och lekakulor till min hink. för nu har jag sått frön igen som förra året, min måg hade fått tag i nästan samma sort 

 något som liknande  Blomman för dagen, hoppas jag får samma tur , med dessa..

Så här stor har Axel blivit, fick de bilderna i går morse. Jag blev så
himla glad, De kanske kommer och hälsar på mig i slutet på nästa vecka.

 
 
Detta är ingen liten kissemiss. Rasen är Jack Russel, och en hund.
Det här är så sött, så det är inte klokt. Lilla Orvar tycker så mycket om sin lilla Husse. Mamman har visat att man måste ta försiktigt
Det är som Orvar också begriper att den lilla  pojken skall man vara rädd om. Han kanske skall bli veterinär en gång, vem vet.
 
Nu är det bara fyra kvar i Mästarnas Mästare, Tess åkte ur i kväll,
förra nattduellen klarade hon men inte denna gång. Johanna Sjöberg var för snabb. Så nu är det Kajsa Bergqvist och Johanna kvar bland damerna.
 
 Sunneborn och ishockey-målvakten bland herrarna.
 

Det bästa i dag var ju killarna Bergman och Ferry,  ett stort
tack till Er som har glatt oss så många gånger via TV sändningar.
Nu är den Epoken slut, Skidskyttet kommer aldrig att bliva detsamma utan Er.

13 kommentarer:

Ölandsvindar sa...

God morgon! Det blir dåligt med kommentarer från min sida nu, känner jag. I går var jag utomhus hela dagen. Först var det ut i naturen och sedan planterade jag om några pelargoner och klippte torra gamla växtdelar. I dag blir det nog ungefär likadant!
Kram från mig /Kerstin

Änglarum sa...

Hallojsan Hajan! åh vad den lille gossen är söt! och kissen med :) roligt när barnbarn o barn barns barn hälsar på :) har själv min mormor i trakten,vi brukar ta en tur emellanåt o göra stan osäker!tyvärr blir det mer sällan nu!om det beror på att man själv blir äldre o lite tröttare och /eller jobben nuförtiden kräver så mycket mer!ja jag vet inte,sen har hon o jag våra lunchdejter sådär i ggr i Månaden då turas vi om att betala maten (jag hämtar) ja det var lite svammel :))..kram Jessica

Black Iris sa...

Mysigt när barn och hundar samsas så bra.. Vi har också en Jack Russel fast en korthårig. De har ett bra lynne..

Kram Maidi

M sa...

Mig var det ingen som tvingade med, det skedde på helt frivilliga villkor!

Martina sa...

Mig var det ingen som tvingade med, det skedde på helt frivilliga villkor! :D

Snart ses vi ju såklart igen, men tills dess får du ta hand om dig!!!

Pussar i mängder!

(nu blev det två kommentarer, den första åkte iväg utan att jag hann slutföra den haha..)

Mamma C sa...

Han är för go vår lilla Axel. När vi inte ville följa med till farmor eller mormor. Var vi ju lite mindre en vad Martina är. Och såg att hon hade skrivit före mig med.
Puss på dig

Gunillasljusglimtar sa...

Åh söte Axel! Å du är så söt också tycker jag,säkert en underbar mamma farmor o mormor o resten också! Här är det mesta bra nu Hajan,är så glad för varje dag ♥ Gunilla

Äppelblom sa...

En stor varm vårkram till dig och tack för trevlig läsning!

Fågel Blå sa...

Hej Hajan!
Först får jag tacka för alla dina goa kommentarer, dom värmer, jag har inte haft ork och varit runt så mycket på alla fina bloggar, men skall försöka att komma ifatt nu,
Fina bilder från dej, på den lille!
Härligt med dom små,
Ha en fin Kväll
Kramar Kathrine

Scottish Moments sa...

Trevlig blogg! Just hittat hit via Ett rött monogram!

Hälsningar från Skottland :)

Rantamor sa...

Men jösses va dina barnbarnsbarn (blev det rätt nu??) växer och söta som Bamses honung är dom.

Ha nu en fortsatt finfin vecka kära du.

Tjingelingen från Rantamor.

Livet på Vestergård sa...

Så söta barnbarn du har. Jag förstår att du ser fram emot att de kommer på besök.
Så roligt att äntligen få börja tänka på att så frön.

LyckligaPraliner sa...

Jag var ofta hos min farmor. Jag gick genom det höga gräset på ängen efter en stig som blivit. Jag minns så hög rallarrosen var. Mamma höll utkik från köksfönstret och farmor höll utkik från sitt. Till sist var jag framme. Sen när jag blev större cyklade jag som en galning ner till henne. Och promenerade ibland. Ofta var jag där och ingen tvingade mig. Hade ju bara henne kvar. Ingen farfar, morfar eller mormor.

Fina minnen! :)

Kram och ha en bra dag!

Ann-Louise