fredag 28 mars 2014

En underbar Fredag , med nytillskottet Axel , och Lets Dance

Förlåt lilla ORVAR, du blev lite bortglömd i dag. Jovisst jag
klappade Dig , men i dag var det Axels dag.
Jag visste ju att mitt barnbarn skulle komma med sin son hit,
men även hennes bror kom också. Vi åt Standard-middagen

ugnstekt lax med god sås.

Hade varit ute tidigt och fixat till med lite Påskpynt, det var ju
strålande sol. alla ville sitta där ute på balkongen, jätteskönt.

Jag hade plockat fram allt påskpynt till riset, för att fjäska lite

för mina gäster. Man bliver aldrig för gammal för att imponera

Middagen åt vi i köket som vanligt, glömde att fotografera vår mat.
Mitt barmbarn Martin tog fram maten från ugnen, Sophie matade
lilla Axel, jag bara tittade på.

Lilla Axel är 7 månader men vill bara använda benen, när man kramar honom, ställer han sig upp i knäet. Så fort det går nu för tiden, måste jag säga.
Morbror Martin gillar jag faktiskt, jaa De går väl an de andra med.
bäst är ju mamma, hon kan mig så bra.
En god kram till Gammelmormor eller  Gammel- bäggan som vi
säger i familjen. Man tackar och tager emot.
Vet Ni vad jag tycker, jag tycker att jag bliver mer och mer lik
min Påsk-käring. Ja hon är ta mig tusan snyggare än mig med.
Påsktuppen kom fram i dag med, den har vi haft i alla år. Det är
ju lite tidigt men i påsk är jag inte hemma så mycket, så vi firade i dag lite.
Sista bilden i dag får bli på Mamman Sophie och lilla Axel
Tack snälla för att Ni kom, och tack för de fina blommorna,
.Just nu är det sluklämmen på Lets Dance.

Jag hoppas Patrik åker ut i kväll, han bliver ju inget bättre i
alla fall. Jag är så nöjd med dagen och lilla Axel.

Första gången när det hela började, röstade jag på honom.  Men nu gäller det ju allvaret, och det gäller hur de dansar.
Enligt Patrik får man rösta på vem man vill, JAA men det gäller
ju hur man dansar, och inte för att man är kompis. Jag röstar inte alls längre, det spelar ju ingen roll längre
. Simon har ju verkligen försökt, hon Gunhild  instrument-
makerskan , kör ju sin egen stil. Det är dags för henne att gå tycker jag. litet tillägg dagen efter,  FÖRLÅT



9 kommentarer:

  1. Halloj vilka goa bilder du har tagit. Här blev det oväntat besök idag. Therese, Anders och Wilmer tittade förbi när vi slutade jobbet. Så vi rev runt i frysen och fick ihop en glutenfri middag till oss. Dom åkte hem vid 21.00, sedan blev det tv:n tills Let`s Dance var slut.
    Nu är det sängen, ska upp tidigt i morgon.
    Puss och kram

    SvaraRadera
  2. Så gulligt besök, det livar upp och få besök av små familjemedlemmar. Och så fint du gjort, inte konstigt att alla ville sitta på balkongen.
    Kramar och ha en fin lördag
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Hej! så skoj att du påsk pyntat!! snart här med :) men inte är du lik påsk kärringa :)))tycker du är snyggare...lilleman är förstås sötast!ja hoppas din Lördag bliver fin <3 kram kram Jessica

    SvaraRadera
  4. Så påskfint du har gjort! ser så hemtrevligt ut. Och så lilla gulliga Axel....Kram

    SvaraRadera
  5. Du har så fint, och redan påskpyntat. Trevligt med besök av både hund och barn. Det är så bra med Dig att man blir uppdaterad vad det gäller TV. Har faktiskt inte sett let´s Dance, inte i år och inte förut heller. Här är vi två som ska samsas om kanalerna....
    Trevlig helg till gulliga Dig!
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  6. Oj vad mysigt du har ordnat hemma!Jag förstår att det är extra roligt när små,små barn kommer på besök. De är så gosiga.Jag hinner knappt med TV nu men jag såg Babben och Tommy Körberg. Han hör til mina favoriter. Annars är jag mest i växthuset eller ute i naturen. Nu har jag nog bara ungefär tjugo pelargoner kvar att plantera om.
    Kram från mig /Kerstin

    SvaraRadera
  7. Vilket härligt besök och vad fint du påskpyntat för dem! Gammelbäggan var då ett nytt ord för mej :D där jag kommer från säger man gamm-momma :D så kärt "barn" har väl många namn som man brukar säga. Önskar dej en fin vecka som kommer, kram Katta

    SvaraRadera
  8. VIlket härligt besök och fin bild på dig och den lille, ha nu en fin vecka och hoppas värmen kommer tillbaka snart igen, kram

    SvaraRadera
  9. Åhhh så fina bilder från din balkong!
    Härligt att Påskpynta!
    Hoppas du får en fin vecka
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera