söndag 16 mars 2014

Då kör vi igen, klart för 5-e klassarna

Så härligt detta program är, sen jag gick i skolan i min 5te klass,
så begriper ju inte jag ett dugg. Svenskan skulle jag nog klara.


Vilka trevliga ungdomar, vilka framtidsdrömmar redan.
Hon som vill bli författare, och skriva om kärlek  och drama.
De underbara klippen med 5-6 åringarna från en förskola.

I går var jag inte utanför min dörr, här var det full storm, gården
var som en insjö. Men jag tittade på TV , det var ju skidåkning
både på längden och bredden. för att inte förglömma  alla duktiga
i Ryssland. Där kan man tala om prestationer, flickan Ripa var
ju i farten igen. Våra alpina töser skötte sig ju bra igen, men vilken

dålig bana lagd.
Men nu är det en ny dag, en ny glad sol, en torrlagd gård
vad kan man mera begära, -1,5 är det också.
Nu väntar den här TV-nörden på Mästarnas Mästare det bliver
en spännande kväll.







7 kommentarer:

Mamma C sa...

Här ska jag ställa mig vid ett tvättberg som jag har åstakommit. Det ska nu strykas till botten innan vi åker och hämtar palmerna. Synd att det inte är några grader varmare ute. För då hade jag nog tagit tag i rabatterna som ska rensas nu till våren. Puss och kram på dig.

Tummelisa sa...

Tur att vi har TV. Ska också se Mästarnas mästare i kväll. Ser även Farmen, men det får vi spela in.
Annars blir det inte så mycket gjort här idag. Mår inte så bra, förkyld och snorig.
Hoppas Du får en fin lördag!
Kram Tummelisa

Gunillasljusglimtar sa...

hej Hajan! Jaa vilket väder idag! underbart,har allt varit i skogen o traskat nu:)Ska kolla farmen i kväll...spännandenu...Ha det riktigt gott vännen min ♥ Gunilla

Anonym sa...

Tjena Morsan !
Här är allt som vanligt . Har stått några timmar vid spisen , städat , satt in lite pengar på svenska spel , plockat tvätt , vattnat blommorna hade tänkt åka och titta på Vita Hästen senare men vet inte om jag orkar , helt utarbetad ju ............ Nä skoja bara klart jag sticker iväg till stallet för att heja fram "pållarna" .
Ha en bra söndag så höres vi av i veckan . Kram din son !!

hemma hos lilla mej sa...

Tur att vi har tv .Det är ett himla bra sällskap när man är själv .Ha en skön söndag rara du .Kramar Rita

Snäckskalsdalen. sa...

I bland är det ingen idé att gå ut. Det har väl mer eller mindre varit så här också, men både hunden och jag vill ut. Men oj, vad det har stormat....

Kul med din väninna i Mölndal! Som snickrar på, det låter jättekul, jag får se mig om efter en kurs, så man lär sig lite tekniker.

Vi bodde ju inte så långt från Mölndal när vi bodde i Gbg området, Mölndal känner jag väl till!

Agneta kram

Rosa i huset i vitt sa...

önskar dig en fin söndag
kram Rosa