onsdag 26 mars 2014

Bor vid en insjö, eller fjällen ?

I går ringde min dotter och sa, vi kommer efter jobbet och bjuder
Dig på våfflor. Kom, utan våfflor sade jag, här finns allt hemma.
Det smakade jättegott då på kvällningen. Då hade det börjat att regna lite med, fy sa de så kallt det känns också.


I morse när jag tittade ut, trodde jag inte mina ögon. Vad var väl detta, drömmer jag ? Eller har min önskedröm slagit in.
I
Jag som alltid önskat att få bo vid en insjö, nu gör jag det.

Äntligen att det skulle behöva ta så många år.
Jag hade ju tänkt mig något som bilden här. Men man får ju taga det som bjuds. Jag suckade lyckligt ett par suckar, men vad är detta
 

Nu snöar det som sjutton, det var den drömmen det. Men vad gnäller jag om, Jag bor kvar på samma ställe, skall väl vara här
tills jag dör. Det vet man ju aldrig hur det bliver.(som väl är).
Nu har det snöat klart för denna stund, men mina små insjöar
är kvar ännu i alla fall.  Vet ni vad jag gör jag kokar Makaroner
just nu, skall ha dem på Gammaldagsvis med lite mjölk(grädde i) i
blev så sugen , med falukorv och köttbullar till.
Sen skall jag börja med ärmarna till Lilla Axels Fiskarströja.
Har repat upp ett par gånger ( jäkla mönster ) men kommit på
rätt våglängd igen. Herre Gud jag kanske är för gammal för detta.
Ni skall få se sen. (tror jag).
Tack för alla kommentarer, en från Skottland som hittat mig tack
vare någon av Er. Hennes måste jag skriva till , Jag älskar Skottland, med alla spökslott och allt annat som vi upplevde.

 

3 kommentarer:

Rost och rädisor sa...

Ja, det är ju typiskt aprilväder det här, fast vi bara är i mars ; )

Hoppas makaronerna smakade bra!

Ha det fint
/Anette

Mamma C sa...

Ja, fy sjutton vilket skitväder det har varit idag. La på ditt brev på lådan idag med. Stuvade makaroner var länge sedan, så gott.
Kram på dig.

Anonym sa...

Minns när ni var i Skottland och bodde på det där slottet. Ni var på många resor. Ja jag skulle också vilja bo eller ha en liten stuga, bara åka och vara. Blir lite smått avis på de som far iväg på helgen men vet också att jag skulle tycka det var jättejobbigt att åka varje helg. Jag skulle vilja bo i en året runt.
Ha det gott. Ann