torsdag 27 mars 2014

BLEV DETTA RÄTT , KAN MAN FRÅGA SIG ??

Blev denna tävling riktigt rätt, jag bara frågar. Det var väl i svåraste

laget, tycker jag. Bara att se Havskatten räckte ju.



Det var massor med olika fiskar, de skulle räkna upp namnen på.
Fiskar som jag inte visste , vad de hade för namn. Fula som tusan
Aran  vann  med en röst. Därför fick han välja vilken fisk som Markiz  skulle tillaga. Då sade han  rocka, den var så ful och vass så , Den var läskig att bra titta på. Hon fick lite hjälp



av Mannerström så hon inte skulle skada sig på alla
fenor och horn som stack ut . Han visade hur hon skulle dela den.

. Han själv valde en stor Rödspätta. Båda två tillagade rätterna
perfekt. Men vilken pärs det var, Markiz åkte ut, ledsen förstås.
Ala Abasi stod på balkongen och tittade på detta. Hon var ju inte med på denna eleminering.  Jag tyckte det var väldigt svårare
denna gång, än förra året.  Vi får se hur det går Ara vill ju göra en kokbok om Paella, men som de sa det finns ju redan.
Nästa onsdag så är detta krångliga slut för denna gången.
I kväll tittar jag på God Kväll och Gör om mig. Skulle jag göradenna om-möblering med mitt yttre det vore inte så bra.
Då  skulle jag nog inte känna igen mig själv, och
och ingen annan   heller, det är nog bäst att vara som vanligt.
Fick en inbjudan till Påskaftonen då skall
vi alla  träffas hos min dotter och måg, Påskägg bliver det ju till både Axel och lilla Julia. Wilmer fyller 5 år också, då bliver det present.
Martina fick sitt Påskägg i Söndags , hon räknas ju till de
minderåriga fortfarande.


Men det är långt kvar dit, men den som väntar på något
roligt, bliver bara gladare, av att tänka på detta.
Men i morgon kommer lilla Axel med sin mamma hit, det
är roligt det med.






Nu säger vi på återseende från Hajan.












6 kommentarer:

  1. Visst är de ljuvliga de små!Härlig bild.Min Fia har ju inte ätit något godis ännu så där blir det inget Påskägg i år....Men kanske får jag köpa ett till mig själv och något spännande inneåll en Trisslott kanske. Kram

    SvaraRadera
  2. Ja jag blev också lite sur över utslagningen i mästerkocken igår, taskigt att dom inte tävlade på lika villkor med samma fisk.
    Synd om Markiz tyckte jag.

    Ikväll är det ju ett kockprogram på femman ser du på det ???
    Där är det kockar som tävlar mot varann.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  3. Ja, vilka fula fiskar det var, och många som man aldrig hört talas om. Nu har jag sett på den nya Danska serien på 4:an. Sådär, men kan bli bättre.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja usch vilka fula fiskar! Men så söt Axel ♥ tack för titten hos mej! Ja detgår nog an för far på veckorna MEN han har fyra pojkar som nästan aldrig hälsar på honom,DET är värst! Kram på dej / Gunilla

    SvaraRadera
  5. Hej! kom på att det är inte så många fisk sorter jag känner igen gädda gös abborre torsk rödspätta de vanliga förstås men sen!!!man lär så länge man lever hi hi! hoppas du får en fin helg kram Jessica

    SvaraRadera
  6. Kikar in som hastigast och önskar dej en fin helg,
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera