lördag 1 mars 2014

Att ni vågar ,, spännande med både dansen och skidåkningen. Heja Aron

Ja nu har det börjat spektaklet, men som de flesta av oss gillar ändå.Jag gjorde som jag sa en enkel räkomelett till kvällen.

Här var inget vin, men en liten burk Spendrups tog jag, 2,8 alldeles lagom för mig.


Det blev jättegott, har kvar halva till i kväll. Denna gång är det
elva par som tävlar. Det fanns ju en del förhandstippade, Lotta
och Carling. Men det undrar jag, men jag beundrar dem bara att
våga. sen skall sådana här käringar som jag sitta och kritisera.
 

Den jag tror kommer att gå långt är Benjamin, vilken kille 16  år
bara. Men har ju både Ingrosso och Wahlgren i blodet.
Läste just att han vill ju bli Flickornas favorit, det är han redan.
Det är ju tur att några par åker ut, för det kommer nog att bliva
lite segt emellanåt. Nej nu har jag inte tid att sitta här,
har mejlat till sonen en vers , han fyller 56 år i dag,
Klockan elva kommer min dotter och måg på en liten kaffestund.
Morgondagen är det middag här igen, bara sonen som kommer
Vasaloppet är ju. Då är Aron Andersson med, kommer Ni ihåg
honom som var hos Fråga Doktorn.
 
Han har startnummer 5 9 7 7
Fick detta mail från honom i gårkväll, vilken kille. Den första
som skall försöka i rullstol kan man säga.
Bilden på honom har Expressen tagit.

6 kommentarer:

Katta sa...

Oj Vasaloppet i rullstol, det är imponerande. Min systerdotter skulle åka men hon har halsfluss så det blir inget men hennes man åker i alla fall. Lite väl många som är med i Lets dance så här i början, men de blir väl färre allt eftersom. Otroligt duktigt av Benjamin och även Kenza. Kram Katta

Gunillasljusglimtar sa...

Jaadu...Du spådde rätt om Benjamin! Ikväll Mello från Lidköping! Ha det såå gott kära Hajan! Gunilla ♥

Ölandsvindar sa...

God morgon!
Tittade på Mellon i går kväll men kunde nog ha hoppat över det.Nästan långtråkigt! I dag ska vi få schemat att gå ihop.
1.Ringa mamma före Vassaloppet
2. Hämta 50 semlor några mil härifrån till kvällens årsmöte i hembygdsföreningen.
3. Hinna med lunch.
4. Gubben ska iväg och sjunga med kyrkokören.
5. Slänga oss i bilen igen till årsmötet.
6. Pusta ut!

Kram till dig /Kerstin

Gry Karlsen sa...

Hei og god morgen!
Ja, vi følger med på Vasaloppet her i Norge og. Vi var i Mora for noen år siden, og så hvor de kom inn., men på sommeren. Ønsker deg en fin søndag! Klem fra Gry :)

Mamma C sa...

Tack för fikastunden igår. Nu har man precis sett klart på Vasaloppet och fått i sig lite tapasrester från igår.
Kram på dig

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var bra att Lets dance började, nu har man något och titta på när det blir fredag kväll. Och jag håller med Benjamin var så jätteduktig.
Kramar
AnnaMaria