torsdag 6 mars 2014

Ä N T L I G E N Kan det vara sant , SOLSKEN

 a
Trodde inte mina ögon 5+, och ett vackert sken genom persiennen.
Solen var det, allt känns ju plötsligt mycket lättare.
Hörde i kväll på SMHI, att det kan bli ända upp till 12 + på Lördag.

Måste tala om att jag blev besviken på garnet från Vartofta. Har ju
stickat 4a stora Fiskartröjor för 4a år sen. Garnet jag hämtade är
inte alls lika det. Jättetunt, ja vi får se, skall göra så gott jag kan.

Köpte färska Lasagneplattor i går när jag handlade. Gjorde
jättegod köttfärs-sås , med krossade tomater och hade i
Timjan, Oregano och Basilika det doftade underbart i mitt kök.
Det var gjort på en halvtimme. Vitlök och Gul lök gjorde ju sitt till

den goda doften här.

När klockan var nästan tre i eftermiddag satt jag och provåt
Lasagnen, satte på Tv då , tänkte kolla på Damernas slalom.
Men det var för tidigt, fick i stället se Jills Veranda från
Nashville, vilket bra program. Vet Ni jag glömde nästan att äta.
Så synd det har ju funnits ett bra tag  det programmet   ,  förstår inte vad som varit mer intressant då. Jag har ju alltid romantiserat allt från Nashville, men glöm det samma skit händer där som här.
I går åt jag upp 2 semlor alldeles själv, de små ni vet . Jag köpte tre
så som avslutning tog jag den tredje i kväll till Antikrundan.

 Nu säger jag god natt, för nu är käringen både mätt och glad.

6 kommentarer:

LyckligaPraliner sa...

Ja men det är ju jättebra att du både blev mätt och glad. Två flugor på smällen. Eller två flugor i samma smäll :)

Vad det alldeles säkert doftade ljuvligt i ditt kök och smakade säkert väldigt gott!!

Imorgon är det fredag Hajan! Vad ska vi hitta på då tycker du? Jag och barnen ska fara till second hand. Jag hoppas att du också får en fin fredag!

Kram Ann-Louise

Monika sa...

Jag har sett några av Jills program. I det förra grät jag floder. Då var Kristian Gidlund hennes gäst. Han själv fick nog tyvärr aldrig se programmet. Så tragiskt och sorgligt.

Tyckte det här programmet också var helt fantastiskt. Vilken röst den bostadslösa mannen hade! Gillar Jill. Har sett och hört henne i Storforsen en gång också.

Härlig middag!

Ha en god natt och en fin fredag i morgon!
Kram
Monika

Snäckskalsdalen. sa...

Har det varit sol hos dig! Så härligt och vilken energi du måste ha fått. Och god mat och semlor ovanpå det, jaaa, då är det ganska bra!
Agneta kram

Mamma C sa...

Ska göra lasagne när alla kommer på söndag. Nu är klockan snart 12.00 och jag ska hoppa i säng. Men i morgon är jag ledig. Då ska det städas och tvättas innan barnbarnen kommer.
Puss och kram

Äppelblom sa...

En STOOOR kram till dig Hajan och tack för alla rara kommentarer hos mig.
Må så gott och var rädd om dig!

Tummelisa sa...

Hej, nu är vi hemma igen. Ja vi kom hem 28/2. Det har varit en skön semester. Kunde gärna stannat längre...
Vill bara tala om för Dig att min blogg är borttagen. Har inte lust att hålla på med den. Är inte bra på det heller som Du är. Men, jag kommer att läsa hos Dig kära "Hajan". Du inspirerar mig och får mig på gott humör.
Snart ska jag opereras igen, blev en del komplikationer efter förra operationen.
Ha det gott!
Ktam Tummelisa