lördag 15 februari 2014

VILKEN HÄRLIG FREDAG , MEDALJER OCH FINT BESÖK

Först en eloge till Carolina , som skött sin uppgift bra i Sotji.
Sen har ju vi, eller dom menar jag fått så många medaljer med
det är riktigt roligt. Ja inte Carolina, utan våra härliga tjejer
och killar som är där.

Tänk att bde Ohlsson och Rikardsson fick var sin medalj på

sista loppet.
Zetterberg fick säga tack för sig, det bestämde hans Diskbrott.
Ja sista matchen såg jag inte, det hände ju inget för tusan.
Men här hände det något roligt, fick ett telefonsamtal. Mormor
Axel och jag tänker hälsa på om vi får. Om de får man bliver ju
jätteglad. Axel fyller hela  6 månader nu den 18 februari.
Det var så härligt , storebror Orvar var med också. Tänk han älskar
den här lilla babyn . När Axel sover ligger Orvar också, liksom och vaktar honom. Vi var lite rädda att han skulle bli avundsjuk, men
en klok Matte och Husse har liksom styrt detta.
Här är det en banan på bordet som är det stora intresset.
Det är min kompis , han tycker om mig det vet jag.
Vi badar nästan på samma sätt Axel och jag, han har en bra stol
och sköter duschen själv. Det gör ju jag med , men min stol är större som väl är.
Jaa, min härliga fredag avslutades ju med På spåret, vilken
jättefin underhållning. Alla fyra var så duktiga, hoppas De också
vill vara med i höst igen. Det var  ju Helena von Sweigbergh och
Göran Everdal , som vann över Elisabeth Höglund och
Jesper Rönndahl.  Jag avslutade med Skavlan som var bra i går
där var ju Maud Olofsson gäst. Mycket intressant med Dr Alban
som skall vara med ikväll på Mellon. Tänk han är 56 år, det är
svårt att tro.
Jag var mycket nöjd med

PS , fått lov  ha med bilderna på lilla Axel och mitt barnbarn.DS

6 kommentarer:

Katta sa...

Så fint med lille Axel och hunden! Det är så härligt med barn och djur de funkar för det mesta tillsammans. När min son föddes för snart 15 år sen hade jag en gammal katt som jag trodde skulle bli svartsjuk men i stället var han som ett vakande öga över den lille, det var så fint. Ha en fin helg, kram Katta

Änglarum sa...

Åh vilken liten söt gosse <3 kan tänka mig att det är roligt att få njuta av barnbarns barn! Trevlig forts på helgen Hajan :) kram kram Jessica

Rantamor sa...

Härligt med en så mjuk och fin badstol, där kan lillkillen sitta och mysa med lite vatten som strilar, något som dom små gillar stort.
Han växer den lillprutten och söt är han me.

Ja det blir en hel del medaljer och stafetten var ju så spännande idag, vilken tjej den där Kalla är, otroligt duktig.
Ja alla tjejer var ju duktiga kanon, och så fick våra finska flickor också ett silver, så vi fick två medaljer här hos oss.

Ha en fortsatt finfin dag och kanske blir det mello för dig ikväll.

Tjingelingen från Rantamor.

Mamma C sa...

Härliga bilder från en fin fredag som du haft. Här har det städats och setts på tv idag. Snart är det badtunnedags. Vi syns i morgon.
Kram

Maj sa...

Kram

G:a Affären sa...

Men vilken gosig bild på Axel och Orvar när de sover, jag blir varm inombords.
Duschstolen verkar helt suverän, jag ser att söta Axel håller på att bekanta sig med duschen, spännande.

Kram från mig
Cia