fredag 28 februari 2014

Tack lilla vän, är så glad över Dig

Om Du visste så glad jag bliver, när Du ringer och frågar får jag komma ett tag. Det är klart Du får komma,  har så mycket roliga
minnen av Dig. Första gången jag såg Dig var Du bara 3-4 år.
Du var som ett litet troll, var inte tyst en minut. Det var ju spännande med att Din kusin skaffat sig en tjej.
Du sjöng hela tiden och uppträdde och dansade till.
Du sjöng, känner Du Lotta min vän, hon bor i fiskare gränd
Du kunde den och andra barnsånger till punkt och pricka. Du var
ju med Din mamma som spelade på olika " Barntimmar " i Norrköping
Ni bodde då på landet, och du inte många kamrater, men så hittade du en. Du fick komma hem dit en gång, och uppträdde väl där med. Men kom hem och stortjöt, Du fick inte vara kvar. Men kära barn vad sjöng Du då sa din mamma. Jag sjöng Helan går sjung hopp faderullan lej. Det är ju många minnen som kommer fram,
när vi ses Du och jag. Det är ju 14 år emellan Dig och mig. Men nu
känns det ju som vi vore jämngamla.  Trodde alltid Du skulle bli
hårfrissa, du älskade att kamma och leka med vårt hår.
,
Tack för blomman med, tog in den från balkongen och har den nu

på köksbordet.

Jaa Du Inger här sitter jag i alla fall, ville ju inte vara med på bild
men kunde Du, så kunde jag. Man ser ju ut som man gör i alla fall.
Nu återkommer jag ikväll eller i morgon efter Lets Dance det är
ju bara ett måste. Babben får bli på repris ,det kan inte hjälpas,
Jätteglad i dag, tandläkaren vill inte se mig på ett år. det är ju bara bra, skulle någon annan säga så, skulle man bliva ledsen.

Nu skall jag göra en liten räkomelett till kvällen. Äta bör man
eljest dör man.......

4 kommentarer:

Änglarum sa...

Hej så snygga flickor :) kan tro ni har trevligt i hop :) du piffar o dukar o bjuder så gott..tänk vad mysigt du har det Hajan! önskar dig en fin fin helg <3 kram Jessica

Gunillasljusglimtar sa...

Åh så mysig historia...Sköna brudar:) kram Gunilla

Rapport till Vänfors sa...

Ditt inlägg gör mig alldeles varm om hjärtat...Vänskap är meningen med livet, inom eller utom familjen.Ha en fin fortsatt helg min härliga bloggkompis :)
Kram Annika

Anonym sa...

Önskar jag kunde komma och hälsa på dej. Du verkar så innerligt vänlig och dessutom ser "stugan"
din så gullig och mysig ut.
Du är en stilig dam - och
grattis till fina tänder!!! :)

Ruth i Virginia