torsdag 27 februari 2014

Skål och välkommen ,lilla vän

Äntligen skulle min GOA granne och jag träffas igen. Här hade det
varit brutna revben på mig och hennes 85 års kalas emellan.
Vi har så mycket att tala om, har samma värderingar på saker och ting, kan man säga. När jag kom så var det dukat med glas och
levande ljus. Det bjöds på Sherry, jag skall bara smutta sade jag,

ta Dig ett glas du Harriet, svarade hon. Hi, hi jag blev både lite varm och glad.

Jag hade med mig ett pkt kaffe, bara för att jag ville. Jag hade
skickat en vårbukett till henne när hon fyllde.

Hon hade gjort så himla goda Laxsmörgåsar, med mycket mögel-
ost på tillsammans med laxen. Denna bild hämtade jag på nätet.
Jag har aldrig blandat mögelost med Lax gör det, mycket gott.
Sen blev det Chokladbeskvier till påtåren. Vi pratar ju om allt
emellan himmel och jord. Det blev vår Hyreshöjning och lilla
Leonor förstås. Vi skålade för henne med , kan ni tänka, ha,ha
 

 
Denna Leonor föddes 8 juli 1621 och var  mycket omtalad
på sin tid. Bilden från Google, det finns en stor
restaurang i Köpenhamn med detta namn. Bra att veta när
alla undrar över namnat. Det är ju roligt med något nytt.
Madeleines tös fick ju både Maria och Lillian som andra namn.
Det är ju ett par århundraden mellan dessa bilder, men fick sådan lust att föreviga henne lilla Hertiginna af Gotland.
Tänk så roligt nu har ju lilla Estelle fått en kusin nästan
till sin 2 Årsdag, en extra present.
 
Som Ni förstår så var det en nöjd Hajan som gick hem vid tretiden på eftermiddagen. Nu är det en ny dag och i dag bliver det en middagsgäst kl 13,00. men om det får ni höra i morgon.

Bilderna är från Evan. och Goggle.


6 kommentarer:

  1. Så trevligt du haft! Jättekul! Helt rätt. Bara sätta så mycket guldkant på tillvaron som det bara går.

    Ett av namnen på den nya lilla prinsessan lyckades jag gissa rätt. Det var Lilian. Och i morgon har hon ju sin allra första namnsdag på "Maria-dagen".

    Mys & Må så gott!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  2. Låter som en härlig dag! Tyvärr får mögelost numera inte ingå i min kost men det låter jättegott.
    Visst var hon jättesöt lillsessan men namnet, ja......inte skulle min ,om jag haft någon, dotter fått ett sånt namn. Anna är mitt favoritnamn (eller Sofie kanske)/M

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Så trevligt det där besöket lät!
    Låter gott med lax och mögelost, och chokladbiskvier är ju såååå himla gott! (oj så sugen jag blev på det nu!)

    Kramar till dig
    Anncathrine

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt att sätta sej till dukat bord .Å vad gott det låter med mögelost och lax .Kramar till dej Rita

    SvaraRadera
  5. Det var en ny combo som aldrig har provats här heller. Men det låter gott ihop. Så man får väl prova. Hoppas du haft en bra dag idag med. Vi hörs i morgon.
    Puss

    SvaraRadera
  6. Så mysigt ni har, det låter som en riktig kanondag. Jag har faktiskt provat ost med lax och det var en riktig höjdare, så jag håller med!
    Mysigt att ha en kompis att prata med allt om!
    Agneta kram

    SvaraRadera