fredag 14 februari 2014

SILVER - KALLA OCH LITE MUSIK I GUDS HUS

En stor kram till Dig som läser detta , på alla Hjärtans dag.

Och en stor kram till "Silver-Kalla " Du är ju toppen, så spännande
och kära "nån" vad Du slet. Så underbart härligt, tyvärr är jag i den
åldern att tårarna bara rinner. Nu rann de för att Du var så duktig.
I går fick jag en fin bild på mitt "barnbarns, barn då var det dags igen. I dag bliver det spännande hur det går för Ohlsson på
skidorna? Zetterberg får åka hem med sitt Diskbrott, han måste
haft ont.
I går var jag på något trevligt, förra året var jag på några

Våffeldagar där, mycket trevligt.

På mitt bostadsområde ligger det en kyrka, fri-religiös  fråga
mig inte vilket samfund, det vet jag inte. Men väldigt trevligt
och bra program har de där.
 
Denne musiker heter Bength Smith , han var suverän . Han var
ersättare för en annan violinist som var sjuk. Men denne äldre
musiker var fantastisk.

Dragspelaren vet jag inte vad han hette tyvärr, men det var trevligt
denna torsdag. Man behöver så lite när man inte är ute så mycket
nu för tiden. Till och med ett litet munspel har varit underbart.
Det var kaffe , med hembakat gott bröd till. Särskilda smörgåsar
till de som icke fick äta sötsaker. Hh,hm tydligen många som åt
båda delar, de visste väl inte säkert, eller kanske var sugna. 


Sen var det dragning på alla lotter vi köpt. Min granne vann en
snygg Grytlapp, och efterson det var så nära Alla hjärtans dag,
så var det hjärtan på. Det var massor med fredsliljor också som
vinster.
Det var en nöjd Hajan som gick och lade sig i gårkväll.
Nu väntar jag redan på kvällen och PÅ SPÅRET, tyvärr
sista gången denna säsong.

8 kommentarer:

Polargrevinnan sa...

Sänder ett litet hjärta till dig också, det får bli symboliskt för jag vet inte hur man för in ett hjärta i kommentaren.
Jag har tagit en liten bloggpaus men jag tittar in till bloggvänner då och då.
Ha en bra dag och helg.
Kram Viola

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

En stor hjärtlig kram till dig
Hajan
AnnaMaria

Marie Louise sa...

♥....Sänder dig ett extra hjärta för din omtänksamhet...Kram till dig du fina/Marie-Louise

Rantamor sa...

Ha en finfin Alla Hjärtans Dag,
och du vi fick ett silver och ett brons till så jag förstår att dina tårar rann igen.

Tjingelingenkram från Rantamor.

Gunilla sa...

Tack söta för hälsningen så här på ♥dagen...Ja man blir rörd för allt snart tycker jag! Snutta skrev jag...det är MinBIL ssom ska hämtas idag:) Så kul så..men inte lätt för dej att fatta hur dumt jag skriver ♥ Gunilla

hemma hos lilla mej sa...

Kikar in och önskar dej en underbar Alla hjärtans dag .Stor kram Rita

Rosa i huset i vitt sa...

Önskar dig en fin helg
kram Rosa

Mamma C sa...

Kul att det blev en så lyckad dag igår. På söndag kommer jag och hälsar på. Ha en bra TV-kväll nu, för det ska vi ha.
Puss o kram