lördag 8 februari 2014

OS i Sotje , och På Spåret



Ja nu har det börjat OS-festen.  Det var pampigt men väldigt segt.
Tyckte inte heller om de som kommenterade de medverkande.

Tyckte ibland att De gjorde skoj om de medverkande.


Fler som tyckte detsamma, bra då var jag ju inte ensam om den kritiken.  Det lät ibland som från en lekstuga tyckte jag.
Det var mycket fin musik, och sång och inte mint balett.


Detta var superbra, men de som höll i det  hade för många egna åsikter.

Denna bild är från Eldfågeln underbart vackert.


Så var det ju Semifinal på spåret, och det var emellan
dessa fyra. Eric Ericson, Kjell Wilhelmensen  och Helena
von Zweigbergk och Göran Everdal , så spännande.
 Nästa fredag kommer Göran och Helena tävla mot
Elisabeth Söderström och hennes medtävlande kille från Radion.
Den bästa behållningen från kvällen var " På Spåret "
De vann med flaggan i topp, men de två andra var hack i häl.
I kväll bliver det "Mellon " det tror jag bliver bra, och svårt
för de medverkande.
 Vi håller tummarna för De vi tror på. Viktigt meddelande nu klockan 11.14 den 8-02-2014, skiner solen in på lilla mig, HURRA!!
Jag är inne och redigerar därför denna tid på dygnet.

5 kommentarer:

Änglarum sa...

Hej! vilken tur att jag inte såg os invigningen då!! har läst hos flera att de tyckte si så där..Tack för dina krya hälsningar,i dag känns det ganska bra! Trevlig Lördag Hajan <3 kram Jessica

Livet på Vestergård sa...

Jag såg inte heller på invigningen. Törs knappt säga det, men jag är inte så sportintresserad, så det blir inte mycket os tittande för min del.
Ha en fin fortsättning på helgen och hoppas att du hade en riktigt fin middag tillsammans med din granne.
Kram Kicki

Mamma C sa...

Den var inte långvarig den lilla gula saken på himlen. Men man blir glad när man ser den. Ja, i kväll får det bli mello här med. Få se om det blir bättre än föra fången.
Kram på dig

Evashusotorp sa...

HEJ
Håller med dig, en storslagen å vacker invigning av OS, men , men, alldeles för många dumma uttalanden från reportrarna.
Ha nu en Riktigt Fin Söndag!
KRAM
Eva

Ölandsvindar sa...

Jag har inte hunnit ttta så mycket på TV, men lilla mamma hade knappt tid att prata när jag ringde mitt i något störtlopp.Jag såg i allafall "Så ska det låta" och den här norske killen steg lite på min topplista. Han är inte bara en fnissig tonårsidol som jag nog har tyckt tidigare.
Kram från mig/Kerstin