torsdag 6 februari 2014

Och dagen den är grå, vad skall vi hitta på?

,

När jag tittade ut i morse genom mitt sovrumsfönster, tänkte jag
fy sjutton. Men så tänkte jag på vad jag brukar säga när någon klagar,
det är bara att bita ihop och ta det som det är.
Jag kände inte alls för att gå ut och promenera i dag, slött jaa
det är det . Sen kom det en tös, jag sa som det var, att Torsdagar
är inga bra dagar att promenera i. Vi bestämde att jag tager bort
den dagen. Då åker jag hellre till Centrum och handlar, medan jag
kan det. Snart så kanske jag inte klara det heller.
Jag kollade vad middagen skulle bli för något, det fick bli
Falukorv Stroganoff . Att de inte kunde hitta på något sådant i går
hos Mästerkockarna.  Sen satte jag mig och tittade på allas bloggar.
Det är ju några som visar gamla saker, man har liggande i påsar

och lådor. Och därför gör jag det med



Det är inga äkta saker, men detta vackra armband har min dotter gjort en gång, för länge sedan.
Använde det ofta, för jag hade en klänning i samma färger.
Jag har alltid gillat annorlunda smycken. Arbetade i en Guldsmedsaffär i ett par år, och köpte många Danska smycken.
Det fans en dansk Guldsmed som hette Stigbjerg, De var inte lika
några andra smycken. Jag talar 40-50 talen nu.

Men än ibland flyger lusten på, denna stora svarta ring köpte
jag senast på Glitter. Den är bara för tung, men jag har haft
den någon gång.(onödigt köp)
Dessa inköpta på Alicante i Spanien, min måg köper
åt mig och väljer. De som är köpta på Canarieöarna är
snyggare.

Dessa gillar jag samma bild som förut, men från ett annat håll.









Det armbandet till höger har ett barnbarn gjort i skolan tecknen betyder något, som jag tyvärr har glömt. det andra har
jag köpt på Mallorca. Förut hade jag pippi på örhängen, men
tyvärr mina hål i öronen har växt ihop.  Och de i clips är inget
roliga, tycker jag. Tänk att det är fredag i morgon igen, då börjar
OS det kommer att bliva spännande, invigningen börjar ju i morgon. Nu måste jag säga god natt, och tacka för mig.

Så mycket skräp, men mycket roligt att plocka i och minnas.
Den som spar han har,  ha, ha brukar de säga.

6 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Så många smycken du har och jag gissar att du inte visat riktigt alla ännu! Glamorösa. Armbandet tycker jag mycket om, men så är jag svag för just armband.
Agneta kram

Mamma C sa...

Tycker inte det var skräp du visar. Det var mycket snygga och vackra saker istället.
Kram på dig

En plats i solen sa...

Fina smycken

Gunillasljusglimtar sa...

Jättefina smycken! Så kul att du har så mycket vackert,använd dom du! Fina minnen förstår jag ju det klart! Har själv så liite ringar,kanske ska unna mej nån! Ha en fin fredag fina Hajan ♥ Kram Gunilla

Tummelisa sa...

Vilka fina smycken! Är själv väldigt förtjust i smycken, både äkta och oäkta. Bland Dina smycken blev jag mest förtjust i ringen med rosett. Vet inte vad det är, men har en passion för rosetter.
Trevlig helg!
Kram Tummelisa

G:a Affären sa...

Vilken fin samling med smycken, jag har mer eller mindre haft mani på diverse helst gamla då.

Önskar dig allt gott!
Kramar
Cia