lördag 22 februari 2014

Nu har Storken flugit Västerut , Grattis till den lilla tösen

Grattis Madeleine till den lilla babyn. Nu är det många som tycker
det är larvigt, men det bryr inte mig. Jag tycker det är roligt i alla fall. En mycket glad Chris berättade nyheten för oss.

 
Han hade fotavtrycket från tösens fot på sin underarm. Det
är kanske så de gör där. Det var ett trevligt program TV4 hade,
med Tharas- Vahlberg där på Fredagsmorgonen.
Jag lovade ju att visa hur Nallens Pippi-tröja blev inte så illa
tycker jag själv. Nu har jag ringt och beställt garn från Vartofta

till en tröja till lilla Axel.
Den kommer att se ut så här nästan, men skall bli med knappar
i som en vanlig tröja. Den här killen är väldigt lik min Axel.
Skall bli så roligt att få göra något själv.
I går kväll började " Babbens program, " Stjärnor hos Babben.
Jag var så nyfiken, tycker så mycket om Charlotte Pirelli som
var den första gästen där. Ett jättetrevligt program och lite rörande
när hennes killar från första dansorkestern hon sjöng till, kom dit som gäster.  Hon var ju bara 13 år, man var ju tvungen att vara 15 men de lurades. Skönt med sådan musik mot allt annat , det är
mycket "rapp" nu för tiden.  Att det inte blev någon medalj i dag
 


för Kalla, det var ju tråkigt,  men hon var väldigt besviken.
Det har väl varit ett bra OS för henne tycker jag, ändå.
För att riktigt vara med, så gratulerar jag lilla Estelle redan i dag.
Hon fyller ju 2 år den 23/2 nu, det måste ju firas.

Denna kudde köpte jag på Äldrecentret där min man bodde. Det var en sköterska där som  gjorde så snygga kuddar. Köpte den till min
man för det var en snygg kvinna på den. Men nu har jag den på min säng, lite nostalgi, som Ni förstår.
Ja i kväll är vi väl norröver på Mellon, det bliver ju att man slö-
tittar , men hoppas det är någon låt man tycker om.
 

5 kommentarer:

  1. Inte var det mycket som man tyckte om på mellot den här gången. Mycket låter som det alltid gjort, och en del låter förskräckligt.
    Puss och kram

    SvaraRadera
  2. Oj då, fyllde Estelle två år i dag? Tiden har gått fort! Och nu fick hon en kusin också, nästan på dagen två år yngre.

    SvaraRadera
  3. Alltid trevligt att läsa din blogg. Kram

    SvaraRadera
  4. Jättekul med en ny liten prinsessa! Kanske var det därifrån jag fick min inspiration till Tiaror och prinsesskronor???? :o)

    Ha en skön söndag!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  5. Gratulerer med den nye prinsessen!
    Håper du har det bra!
    Jeg har ordnet mitt nye kjøkkenvindu så jeg kunne ta bilder i dagslys. 1.mars er jo alt neste lørdag. Så siden det er mørkt når jeg kommer hjem fra arbeid må jeg ordne sånt i helgene. Ønsker deg ei fin uke!
    Klem Gry :)

    SvaraRadera