lördag 15 februari 2014

NEEEJ SÄGER JAG, INGET SOM DET KLICKAR FÖR, ELLER ?

Vad är det som händer, här är det inga vibbar för
någon låt, inget som klickar till heller.
Har jag blivit så gammal, så jag inte hör längre vad
som är bra. Jo Oscar Zias var ju lite melodi på
i alla fall. Cajsa Stina Åkerströms " En enkel sång "
var fin, men inget för en sådan här tävling.
Nej detta är inget för gamla käringar, tyvärr ingen
låt som gav mig något mer än bara suck, suck.
Alla dessa på bilden ovanför här var med i Göteborg.

Nej tacka vet jag förmiddagen, det slår ju ut allt
annat. Vilka tjejer, så underbart det, tänk att vi
har 8 medaljer nu. Silver-Kallas , den sista på
sträckan, var ju så mycket man orkade.

Drottning Silvia berättade att kungen hade skrikigt
så mycket så hon knappt hörde något längre.
Reportaget var fint med. när Kallas pappa var precis
slut han med efter loppet. Men han hade sagt på
morgonen, att i dag bliver det ett guld. Samma sak
med Ingmarsdotter, hon hade också sagt det.
Curlingen vann Sverige i dag med, mot USA.
Norge skall visst ha utförsäljning på Vallabussen
enligt pressen.  Det känns så bra, och i morgon
kommer dotter min och hjälper mig få upp andra
gardiner. Det klara jag inte längre själv.
Tyvärr så börjar nog vår Junta också att taga SLUT.
Det börjar att säga ifrån för en del

 

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Jag tycket några var riktigt bra ikväll. Nej, nu ska jag hoppa i säng. Så nu syns vi snart.
Puss

Ölandsvindar sa...

Det roligaste i går kväll var kuvertets rundtur i Göteborg innan det kom in i städvagnen.För övrigt blev jag så förvånad över resultatet, kanske bättre med gamla tiders jurygrupper så det inte bara är tjejer mellan 9 och 16 som röstar. Och visst går det bra för oss i OS. Så kul för alla duktiga idrottare som satsar allt. En riktig höjdardag igår!!
Kram på dig och bra att du inte klättrar på stege med gardinerna!/Kerstin

Monika sa...

Ja, vilken fantastisk skidhelg vi fått uppleva! Såååå spännande så jag nästan svimmat av syrebrist!

Mello har inte alls ens varit intressant för mej. Hade dom som tog ut årets låtar "knäck i lurarna" kan man ju undra. Inte mycket jag heller gillat än så länge.

Ha det fint bästa Du!

Kram
Monika

Katta sa...

Jag gillade första låten lite men tyckte resten var tråkigt :) Det var i alla fall många som inte gillade alls i går och jag tycker hela årets melodifestivalomgång är lam. Läste att Dr Alban blev riktigt sur att han inte gick vidare, men vad är det för trams? Önskar dej en fin vecka, kram Katta