onsdag 5 februari 2014

Liten koll på pensionärskuvösen + kaos hos Mästarna

Kände bara i dag att jag var tvungen kolla ute i min lilla kuvös.
Nu längtar jag som sjutton till våren och fräscha växter. Ljungen
har ju sett sina bästa dagar, men han fyller en plats ändå.
Amaryllisen har väl fyllt sex eller sju år, konstgjord förstås.
Liten fågel och tulpaner, mina fåglar är så tama, hm,, hm.
Domherren har tappat sin näbb, stackarn, men han vill vara så.
Jag bliver lite avundsjuk på alla växter hos Er, det är så mysigt.
I går såg jag ett vackert Olivträd det var då det pillade till hos mig. 
Men det var ju dessa tre herrar jag väntade på. I kväll var det svårt
för kockarna.  När de skall leda en var sin grupp, då krånglar det till
sig. Det blev kaos tyckte jag i alla fall ,
Det var hungriga morgongäster som väntade vid borden , och
De fick vänta. Det röda laget vann, sen blev det en intern tävling
emellan de blå.  De skulle göra en rätt på en Falukorv, men det
var tydligen väldigt svårt för dem. Man undrade ju om De aldrig
sett en Falukorv, tänk så mycket gott De kunde ha gjort.
Så nu fick en kille hemfärd från det blå laget, synd. Men det kommer vi ju att tycka om alla nu, som åker ur.   I dag har jag börjat i en
panelgrupp (RAM)  till Svensk Damtidning, den tidningen har prenumrerat på  så länge jag kommer ihåg. Det fick ju vem som helst gå med i.Jag fick godkänt så det blev att svara på frågor.
Sen var jag inne hos Bojan , 102 åringen vilken fin blogg hon hade.
Kommemterade , men där åkte man ut kvickt,  den var överbelastad.
Så det blev inget lyckat tycker jag.

11 kommentarer:

Monika sa...

Ja, tänk! Inte är det länge förrän du kan sitta där och mysa i din "kuvös" :o) Här får vi nog vänta lite längre tror jag.

Satt i telefon hela programmet så jag missade allt. Får väl kolla på reprisen. Fast nu börjar ju OS så då har man väl inte tid med annat.

Måste titta in till hennes blogg senare. Kul att du är med i läsarpanelen. Jag är med i Lantlivs panel.

Ha det gott!
Kram
Monika

Mamma C sa...

Du ser det är inte bara jag som väntar på värmen och solen ;)
Såg inte hela mästerkockarna, satt mig inte vid tv:n förens 20.30. Du får göra ett nytt försök hos Bojan i morgon.
Kram och godnatt

Tummelisa sa...

Såg inget på TV av de program Du såg. Har sett kockarna tidigare, men igår glömde jag det. Ser nu en turkisk kriminalserie varje kväll på kanal 2. Den heter 20 minuter och går i 60 avsnitt! Gör nog inget om man missar några avsnitt, men spännande är det just nu i alla fall.
Du får ha en fortsatt trevlig vecka fina "Hajan".
Kram Tummelisa

annika sa...

Visst längtar man efter lite blommor på altanen. Men just nu är det mest jobb. Dessutom har jag en riktig brakförkylning så det är bara vila då jag äntligen är hemma på kvällarna.
Missade Kockarna i går.
Jag är med i en sån läsarpanel för Lantliv och då jag kommit upp i visst antal poäng kan jag få en prenumeration på någon annan tidskrift.

Ha en din dag

Kram
annika

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag läste någonstans om Bojan, var inne på hennes blogg och kikade. Hon måtte vara populär när det var överbelastat. Men jag tycker det är roligare och gå in på din blogg, alltid fina bilder och så gillar jag det du skriver.
Kramar
AnnaMaria

Rosa i huset i vitt sa...

Kikar in och önskar dig en fin helg
kram Rosa

Fågel Blå sa...

En till som längtar efter Våren, men det är på gång det känner man i luften,
Önskar dej en fin Helg
Kramar Kathrine

Änglarum sa...

Hej! ja nu längtar man efter våren och allt den för med sig :) framförallt ljuset,värmen och växtligheten..alla som kommer ur sina iden också förstås..må så gott kramiz Jessica

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Jaaaaaa, nu längtar man verkligen till våren.

Men, då var det verkligen dags för dig att börja använda doftljus!!!
Det är ju så mysigt!

Kram Anncathrine

Polargrevinnan sa...

Våren är nog efterlängtad av oss alla. Nu är det ljust lite längre på kvällen men tövädret har gjort att det är så smutsigt överallt.
Det får gärna komma lite nysnö så det blir ljust och fint på backen.
Jag tittar in som hastigast hos dig.
Jag vill önska dig en fin helg.
Jag ska nu titta på Go Kväll när de gör om någon. Kan just undra vad de skulle göra med en annan om man satt där i stolen.
Kram Viola

Rantamor sa...

Förstår att du längtar ut i kuvösen, men snart så sitter du där å njuter med dina pantertanter... =)=)

Kollar också på kockarna och ville ju inte ha ut den killen heller, men va konstigt att dom alla fick lite hjärnsläpp just över en ring falukorv ???

Ha en finfin kväll.