söndag 16 februari 2014

Jaha , Tackar , så var det Guld igen TOPPEN

Det år inte klokt, kan det vara sant ? Jaa, vi Tv-nördar vet ju det,
vi har ju sett det på TV i dag. Vilka killar vi har också.
Man bliver ju riktigt tossig, tjo hej vad glad man bliver.

Tösen min kom i dag, för att hjälpa mig med byte av gardiner.

Nortug är jätteledsen, ja det har vi varit också förut, men på ett annat sätt.
Så nu har mina hemvirkade gardiner kommit upp igen i köket.
Har Ni också gardiner som Ni trivs bäst med. Det tog tid när jag virkade denna för den är 2,5 meter lång. Där vi bodde förut passade den precis,  den skulle behöva var ca 50 cm längre här, men den får duga.
I vardagsrummet är det Lindblomsgröna, men det kan man inte se.
Har försökt ändrat ljus, skärpa och kontraster, men det bara inte går. Tulpanerna  hade min dotter med sig, när hon kom.
I sovrummet har jag bara trådgardiner, ljust och härligt. Här har
det blommat förut ända från i November. Det blev så himla mörkt inne i sovrummet. Tänk vad foton kan förstöra, jag som skulle visa Er hur ljust och fräscht det blev, De ger ingen rättvisa alls nu
tycker jag.
Här sitter familjen Björn i alla fall, de stora nallarna har min gubbe och jag haft i många, många år . Men de små som heter Stålfarfar och Stålfarmor,  fick vi av ett barnbarn när vi båda låg på samma
korttidsboende  efter min makes  strok , och min  halk- olycka .
Det var Januari 2010. Vad jag berättar men så är det ju med
blogglivet. Man måste prata av sig ibland.
I kväll var det en glad avslutning  med Moreus och Så skall det låta
Det blev så roligt så Calle tog sig en svängom med en av gästerna.
Olle Jönsson och Christina Lindberg sjöng  sin  egen
De sista ljuva åren.  Nu säger vi god natt,
 




8 kommentarer:

Rigmor sa...

Så vackra gardiner, gillar när det är tunt och skirt. Har faktiskt en virkad också, men det passar inte i något fönster här så den ligger nedpackad, men slänga den...nej det gör jag inte, ligger mycket arbete bakom.
Visst är man stolt över våra svenska skidåkare, trots att jag inte är så sportintresserad. Å Så Ska Det Låta såg jag faktiskt också, även om det kanske inte var med några direkta favoritartister.
Ha en bar start på veckan!!
Kram kram

Maj sa...

Du har det så hemtrevligt! kram

Monika sa...

Så fint du har det Harriet!

Den virkade gardinen slår ju alla rekord i vackerhet! Jättejättefin!

Jo, vi har varit i valet o kvalet att totalskrota bilen. Men den har ändå ett värde på mellan 80-90 tusen. Så det går ju inte. Vi måste försöka få igång den. Det blir minsta ekonomiska förlusten trots allt.

Härligt med alla GULD! :o)

Ha en toppenfin vecka!

Kram
Monika

Rantamor sa...

Har nog också nångång i världen virkat gardiner, men jag har nog dom nedpackade i nån kartong sen vi flyttade. Har inget fönster dom skulle passa i heller.
Men det är kul med nya gardiner, har alltid gillat att sy gardiner, men nu är ju min skruttiga hand inte mycket att ha till hjälp vid symaskinen just.

Och du dom vantarna jag hade fotat, mina fotovantar, har ju inte jag stickat, skulle aldrig få till något dylikt.
Inte ens en vanlig jävla vante.
Men det finns dom som är duktiga och dom ska ju hålla på med sådant.
Köpte dom i en hantverksbutik.

Idag blev det tunt med sport på tv, känns lite tomt.
Såg inte så ska det låta igår heller.

Tjingelingen från Rantamor.

Mamma C sa...

Du har det så fint hemma min lilla mamma. Tack så mycket för en trevlig morgon hos dig igår.
Kram

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej hej igen !

Så fina. Jag har varit precis hos mina kära föräldrar och mamma har också virkat så mycket.
Nu stickat hon sockar och vantar en efter en :)

Ha nu en fin vecka ! Kram till dig Hajan !

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka fina gardiner du har! Och tänk , jag tycker det är så fint med hemvirkade och trådgardiner. Det ser så rart ut.
Och så vi gläds åt våra medaljer, dom är duktiga våra idrottare!
Agneta kram

Anonym sa...

Vad fint du har det. Jag har tur som har fått se de två gulden, oj vad jag skrek, Ville bad mig sluta, men jag blir ju så glad. Som i kväll när en svensk tjej tog silver som den första tjejen någonsin som fått medalj för att ha lackerat bilar. Yrkesmästarna hette programmet. Jag grinade då också. Så roligt för en ung tjej.