tisdag 18 februari 2014

Jag vet att det inte är på riktigt, men det känns Vårlikt

 Hittade ingen vacker bild på en Sol, men denna Solros får duga.
För det första i söndagskväll var det ju inte klokt, en stor härlig
stor ost på himmelen, Ost nej kära nån det var fullmåne igen, vilka
vanor den har tagit sig. Sen i går morse fick man ju " solsting "
när man drog upp persiennen. Den finns ju där vår härliga sol,
i morse blev den väl tjurig för något, men den fanns en kort stund
i alla fall. I går var jag på promenad det blåste som tusan, kan jag tala om. De fina tulpaner min dotter hade med sig i söndags, hade

slagit ut och låg på bordet med jättelånga stjälkar. Jag klippte av dem, och så vackra de blev, det kom fram mini tulpaner också.
Klicka på bilden så ser Ni nog de små med. I dag har varit en skön
dag, det är inte klokt jag har bara lagat lite mat, stickat dock-kläder
och set på TV förstås. Men vilket Herrans oväder det var i Sotji
det vräkte ner snö. Ferry och de andra grabbarna klarade inte av
detta, men kom väl rätt bra i alla fall. Sexa tror jag någon kom.
Jag förstår inte dessa åkare, att De inte kör ihjäl sig, De flyger ju
omkring med skidorna på. Vilka duktiga killar det var i farten.
Sen såg jag på Bob-åkning,  samma undran där.
Medan jag tittade på TV, hade jag Hemtjänsten här som städade,
förstår Ni hur bra jag har det. De är så fina alla dessa flickor
omkring mig.  Jag har inget att klaga på, rent och snyggt bliver
det hos mig i alla fall.  I dag hade jag Ärtor och Pannkaka, mums
som Ni märker tycker jag om mat med.
 Om Ni visste vad jag höll tummarna för Slovakien, de vaknade
ju alldeles försent. Men i sista perioden kom det ett par mål, men
det gick inte att lura  Tjeckerna , fast det var nära.
 I morgon är det match tidigt  redan 07.30 tror jag det var.
Det är lite tidigt, men man hinner ju några perioder hoppas jag.
Hoppas Ni är nöjda med med all idrott, en del knorrar nog
men det är bra denna vecka kvar, så bit ihop bara. Natti, Natti

12 kommentarer:

  1. Blir inte mycket OS i veckorna när vi jobbar. Men helgerna har vi suttit bänkade. Försökte leta på nätet efter pippi kofta men hittade bara i storlek 56 och det är ju för litet.
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Härliga Hajan! Gillar så mycket att du refererar tvprogrammen jag ej sett! Och så detta med solen,idag undrar jag men man vet aldrig! Tänkte bara för jag har en ledig dag att det skulle va kul med lite sol! Men massa domherrar har jag utanför köksfönstret! Kram fina du ♥ Gunilla

    SvaraRadera
  3. Så fint att du får ha det bra bästa Hajan. Precis som det ska vara. Du är alltid så nöjd och tacksam. Man blir glad av att läsa här hos dej.

    Ja, tänk så duktiga de är våra idrottare. Även om det inte alltid blir medaljer så gör dom ju sitt bästa. Många fina idrottsliga prestationer. Och bara tänk, vilket slit som ligger bakom. Dom gör det bra på alla sätt.

    Så härligt med sol! Här har vi inte sett solen på ett bra tag. Men kanske, kanske snart. För det ser ut att klarna upp här också. Jiiiiiipppppiiiiii! :o)

    Ha en finfin dag!
    kram
    Monika

    SvaraRadera
  4. Tack för alla fina hälsningar hos mig! :-) Det känns som vår här inne hos dig, med alla vackra vårblommor. Det kan behövas för idag blev det mulet här i Härnösand och så började det snöa igen...

    Ja, vilken helg det har varit på idrottssidan. Vi skrek högt när Charlotte Kalla gick om på upploppet i stafetten, hundarna kom springande och undrade vad som hade hänt :-). Söndagens herrstafett var rolig att titta på också, men kanske inte lika spännande eftersom guldet var säkrat ganska tidigt.

    Vad mysigt med besök av barnbarnet och lilla bäbisen, Orvar är så söt också. Vad roligt att han är så beskyddande och förståndig, jag tror att det blir så om man låter hunden få vara med precis som vanligt. Bilden där de sover tillsammans är så fin! :-)

    Ha en fortsatt fin vecka kära du!

    Många kramar
    Bitte

    SvaraRadera
  5. Ser att allt är bra med dig och det gläder mig.
    Ja det har varit mycket sport på TV ett tag nu och jag har kollat en del som jag varit intresserad av. Kul att det gått så bra för svenskarna.
    Må så gott och kram!

    SvaraRadera
  6. Nu blir jag nästan lite avundsjuk.. Tänk om någon kunde komma hit bara en enda gång och städa åt mig.
    Inte för att jag inte orkar själv men det är ju så tråkigt jobb och det måste ju göras så ofta..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  7. Hej. Sporten slipper jag sitta och se på för då jag jobbar med människor så jag får all information om hur det har gått ändå, praktiskt. Du verkar så glad och go. Blir glad av positiva människor, så jag kikar nog in här fler gånger.
    Kram på dig.

    SvaraRadera
  8. Härligt att du får hjälp med städningen och det är väl inget du saknar. Herrn i huset dammsuger så det är min hemhjälp och inte är han dyr eller.
    Jag har tagit ett litet break på bloggen. Men det är avkopplande att sätta sig och läsa och kommentera
    en stund innan sängen kallar.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  9. Tack för alla fina hälsningar på min blogg skall du veta,ibland hinner jag inte med att kommentera själv,
    Känns som Vår härinne hos dej,
    Hoppas du får en fin dag
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  10. Tänk att till och med jag som inte är särskilt idrottsintresserad har fått stanna upp ibland och lyssna extra på radion eler se på TV-n. Tänk vad bra det har gått! JAha, du hör till brukarnas stora skara nu. Min mamma pratar mycket om sina hjälpbesökare och ibland får hon höra spännande historier från andra länder också. Men som en äldre man sa här: Jag måste flytta medan jag kan klara mig själv för jag vill inte att de där mopsiga tonårstjejerna från granngårdarna ska komma och torka mig i baken. Så är det på mindre orter där de enda jobb som finns är i hemtjänsten. Nu hör jag att dammsugaren är i gång någonstans i huset. Min manliga "hemhjälp" är i gång!
    Kram från mig / Kerstin

    SvaraRadera
  11. Hej!vilket positivt inlägg ;) tror du mår rätt så gott Hajan :)så roligt med dina program referenser,fortsätt du med det!kram Jessica

    SvaraRadera
  12. Hejsan Hoppsan i lingonskogen!

    Fast här har vi då massor av snö. Ingen vår på länge. Har knappt sett på OS. Förra veckan var ju sambon i Strängnäs och opererade sig. Ja, så den veckan blev sig inte lik.

    Tack Hajan för dina kommentarer hos mig!! Det är så roligt att du skriver!

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera