måndag 10 februari 2014

En skön promenad , nu tror jag många väntar på solen

Om Du visste lilla härliga sol, vad vi längtar och
trängtar efter Dig. Idag var Du framme en liten, liten
stund. Och fy tusan vad det spritter till i kroppen.
Mail i morse från Mölndal , att här har varit riktigt
fint väder ett tag, så nu har snödropparna slagit ut.




Ja så många som på bilden menade hon nog inte
denna bild fick man taga, gratis på Google.
Ja säger som Maj från Askim brukar säga,
att bilden passade inte riktigt in, men nu
förstorade jag den lite, så blev det bra.

Måndagar är ju min promenad-dag, så det är
bara att hänga med.

I morse kom det en gullig tjej från Hemtjänsten, vi
skulle gå . Men vilken dålig kondition den
här käringen har. Men  härligt var det, och kan Ni tänka Er , vi hörde småfåglar. Såg några också när
de flög emellan Alarna. Men fota några var otänkbart.
Då behöver man ha en sådan kamera som killen har i
Oskarshamn.
I morgon skall jag få hjälp med tvätten, det tycker både jag och min rygg om. Tänk att jag har fått det
så bra. Medan de tvättar åker jag iväg och handlar
själv i Centrum.  Jag tog en timme för att handla,
så slipper jag bli stressad.
I dag har jag inte kollat på OS , men där emot på
fråga Doktorn. Det handlade också om stress där med, 
I dag var det en
Ewa från Norrköping som ringde, från ett företag
där det gick ut på att sälja till så många kunder som möjligt. En annan flicka som hette Gunilla som berättade om sin stress, hon var på ett äldreboende,
Att det skall behöva vara så här.
Så det har blivit med allt, och så fort det gått.
Vill bara upplysa Er om att detta inte är något
politiker prat från mig. Det kan inte jag och det vet jag alldeles för lite om, men undra får man ju.
Nu är det dags att gå och knyta sig, brukar man säga, natti,  natti.

4 kommentarer:

annika sa...

Inte är det bra med stress men det blir så lätt en del av vardagen. Jobbar på att inte stressa utan tänka att jag hinner med det jag hinner....ingen dör eller skadas om jag inte hinner med allt. Prioritering är nödvändigt.
Härligt med att ljuset kommer tillbaka. Behövdes inget ljus på cykeln i går morse på väg till jobbet. Men hemåt var det kväller.
Du...jag gillade inte heller kommentarerna på OS invigningen. Tyckte precis som du att de var alldeles för privata i sina tyckanden.
Ha en härlig dag

Kram
annika

Annes vita rum sa...

Kikar in och önskar dig en fin dag,med hopp om lite sol och vårkänningar även idag:)Ha de gott..kramizar

Mamma C sa...

Hoppas det gick bra i affären idag och att tvätten låg vikt och klar när du kom tillbaka. Jag har precis gjort rotfruktsplättar med bacon i till lunchådan i morgon. Dom blev toppengoda.
Kramis på dig

Snäckskalsdalen. sa...

Det låter härligt med vårpromenad! Här tittade solen fram lite idag men nu är det kolsvart ute, väderförändring på gång tror jag.
Det är väl vinter fortfarande.
Ja, denna stress, den kan inte vara bra för någon. Usch!
Agneta kram