söndag 2 februari 2014

DET VAR EN SÖNDAG , ATT MINNAS LÄNGE

Så här fina var mitt barnbarn med pojkvän, när de kom för
att hämta mig. Det var min son som stod för skjutsen ner till
middagen vi var bjudna på.


I dag var vi bjudna på middag hos min dotter och måg, vi fick
Pulled Pork. Jättegott det var första gången för mig, man fick plocka ihop det på sin tallrik. Det gillade vi alla , ungdomarna hade

ju provat detta förut. Det är ju egentligen samma ide` som  tacos.

Det var så fint dukat i deras trevliga kök, det var värdparet själva
sen var det jag, värdinnans bror med dotter och pojkvän. Sen var
dottern hemma och lilla Axel. 


Jag var så glad att jag fick hålla lilla Axel ett litet tag, Den 18 feb bliver han ett halvår. Jag förstår inte hur fort det går, och så mycket
nytt han kan och får göra. Men han känner ju inte mig så väl.

I Martinas knä gick det lite bättre, Martina tycker om småbarn
och det känner de säkert. Jag tycker också om det lilla livet.


Axel har tagit körkort också sen vi sågs, jättebra bil som han
förflyttar med sina små fötter.




Det är så roligt att se hunden som fanns i familjen före Axel,
han kollade ju var Axel höll hus, såg inte att han vilade middag i sin vagn. Visst är det underligt med djur och familjemedlemmar.


Nej nu får det nog vara slut med detta flyttande.
>Nu vill jag vara hos någon som inte sjunger i ett kör.

Jag flyttade över till Morfar, och där sitter ju Orvar med, hurra.
 
Ja här sitter både Axel och lilla Orvar i Morfars knä. Jag måste
berömma dem, min dotter och måg. De är väldigt kära och nära sina barnbarn, snart
bär det ju av till Spanien med två stycken.


Till efterrätt fick vi världens godaste äpplekaka. Den hade Mamma C , hittat i vår lokaltidning. Hon är ju med i Mästerkocks -serien, och bor på landsbygden här i Östergötland.
 Vet Ni att kakan var så god, att vi inte hann att fota den. Joo när den nästan var slut. Om Ni går till  Hallonoblabar,
så har Ni receptet där. Det var en mycket trevlig dag. Som en skön
avslutning var det ju Så Skall Det Låta, som var härligt med
fin sång och musik. Mycket bättre än Melodifesten , som var blaha.


Där var Sean- Magnus, och Anna Lidman. Anna kommer vi nog att
få höra mycket om framöver, Hon var jätteduktig och sjöng underbart. Nu skall jag äntligen gå till sängs, för i morgon är
en annan dag, Som Christer Björkman sjöng för länge sen.

2 kommentarer:

  1. Tack för idag, det var en trevlig söndag. Med en massa skratt och prat runt bordet.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig och god familjesöndag. Visst var det show i kväll på Så ska det låta.

    Kram
    annika

    SvaraRadera