tisdag 25 februari 2014

Det måste " va " på gång

 
PST ,Vet inte om jag törs säga det igen,  men nu tror jag att den är

på gång igen. Våren alltså 5,4 + just nu och solen framme.

Ja så här flott är det ju inte, men det känns så, tänk vad vi längtar .
Det här är vår för mig när det börjar att tina upp vid Åkanten
Men det är fyra år sen jag såg det, nostalgi alltså, man bliver så när man är gammal. Nu skall jag steka en fläskfile , för på torsdag får
jag en middagsgäst. Tänkte först att bjuda på Lax, men det fick
 hon förra gången, man måste ju variera sig lite.
Såg Ni på detta program i går på 3an ? En ny Talkshov som började, Det var ett program före Talkshoven  som hette Talang, det var en same som hade gjort en jojk  till sin  vän, som dött.
Det var så vackert och man blev riktigt tagen.

Det var Aschberg, Carolina Gynning, Shirley Clamp,samt
dansaren från Lets Dance  Tobbe  som själv är så duktig. 
De var juryn som bestämde om det var ett bra nummer. Det
var mycket fint som berörde, sen fanns det ju lite skit med, men man får taga en del saker med lite humor. Dessa två program på
3an tror jag bliver svårt att överträffa för resten av kanalerna.
Hasselhoff var ju typisk Amerikan, men ni kommer ihåg honom
var ju följetong i Svensk TV med Baywatch. Pamela Andersson
var ju med där med. Han har ju haft väldiga problem, men har
enligt pressen varit "vit " nu väldigt länge. Det är ju alltid ett plus.
Nu har Hemtjänsten varit här med min tvätt som är klar, det är ju
inte riktigt klokt så bra jag har det. Bara att lägga in på sina
platser nu. I dag bliver det stekt potatis, falukorv och ett stekt ägg.
Det räcker länge och duger bra. God Middag och hej.

8 kommentarer:

  1. Såg inte något av dessa två nya program faktiskt. Får kanske ta en glutt nästa vecka. Så trevligt med middagsgäst på torsdag.
    Puss och kram

    SvaraRadera
  2. Ja är det inte härligt med sol och flera plusgrader, äntligen. Jag har inte tittat på programmen, men visste att Hasseldoff skulle göra en talkshow. Han berättade om det när han var hos Skavlan.
    Ha det fint och må så gott!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  3. Ja är det inte härligt med sol och flera plusgrader, äntligen. Jag har inte tittat på programmen, men visste att Hasseldoff skulle göra en talkshow. Han berättade om det när han var hos Skavlan.
    Ha det fint och må så gott!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  4. God morgon eller kanske är det snart redan god förmiddag eller hur ? :)
    Hoppas att allt är väl med dig Hajan :) !

    Visst är det ljuvligt nu när det är vår på G. Igår var jag och dom små trollen ute länge.
    Vad vi njöt och till och med första glassen på trappen fick det bli :)

    Ikväll ska jag jobba hos mina tanter på hemvården. Oj vad jag har saknat det :)

    Ha en fin forsättning på veckan!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Jaa nu ÄR den nog här fast jag som pessimist då tror attvintern inte lämnat oss såå tidigt men men...man får hoppas.Ser inget på tv,jo GW Persson gillar jag! Kram Hajan / Gunilla ♥

    SvaraRadera
  6. Ja, nu börjar det märkas rejält att våren är på väg. Här har snölagret minskat rejält, fåglarna sjunger för fullt och det härliga ljuset förlänger våra dagar.
    Tyvärr har jag inte sett så mycket på TV, så jag har missat programmen du skriver om.
    Hoppas allt är bra med dig och ha en riktigt fin onsdag.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Jag hörde också visan/jojken . Har alltid tyckt det varit något speciellt med jojk och detta vars sååå gripande.Tror det kom en liten tår i mitt öga, för jag är ju så lättrörd. Kram

    SvaraRadera
  8. Ja nog känns det som vår, all snö är borta här. Såg inget av dom programmen men ska kolla till veckan, tack för tipset.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera