söndag 23 februari 2014

Det blev en bitter eftersmak, men döm inte än

Enligt kvällstidningarna hånas Sverige nu av Canada. Det gäller ju
dopningen av Bäckström. Men ju mer man hör så börjar man ju att
undra.

Det är ju läkaren som skrivit ut tabletterna för Bäckströms Allergi.
Men han visste ju att det var varning för denna medicin.
Jag tycker synd åt Bäckström. Synd att detta OS skulle sluta på
detta viset. Detta kommer ju ingen att glömma. Men jag en gammal
käring tyckte nog att  Canada kändes lite bättre i dag, det kan ju
vara detta som avgjorde för Sverige förstås. Synd när det varit ett
sådant bra OS, med alla medaljerna.
I dag har det varit en bra dag, jag har fått ärva Nokia Mobiltelefon
från min son. Snälla barn man har vi var ju och handlade -
Därför tog vi Pizza i dag, skönt att slippa matlagningen i dag.
Sen firade vi ´Semlor till kaffet. Vi såg ju matchen när vi  satt och åt. Men det var något som inte stämde. Per åkte hem i pausen emellan andra och tredje perioden. Då stängde jag av TV ett tag.
 Jag låg och lyssnade på radion den sista perioden, men somnade
så gott , hur intresserad är man då ?
Men nu var set dags för " Så skall det låta"  med Calle Moreus.
Det var både Schlager och Opera. Rickard Söderberg och Anna
Book var i samma grupp, John Lundvik och Elize Ryd , det var
mycket sång. ,och  mycket långt hår, ja Calle hade ju inte så mycket hår. Skulle vara rolig men det gick inte hem hos mig heller.
I bland skriver man något som man ångrar, jag tycker så mycket
om Calle , han får se ut hur han vill.
Nu hoppas jag att OS.gruppen bliver väl emottagen i  morgon kväll
skulle visst vara något i Kungsträdgården.
Det var allt för i dag. I morgon har jag promenad , hoppas det
är samma väder då , som i dag. Jag hade 8+ i morse, och
solsken, så underbart. När man ser hur det är ute i världen
är man jättelycklig för sin säng och tak över huvudet.

5 kommentarer:

Gunillasljusglimtar sa...

Jaa man ska vara tacksam att man har det så bra mot många andra...Det snurper allt tag i hjärtat när man ser o hör allt elände i världen! Tack för info om tv,såg liite på matchen men visst var Canada bäst,tycker jag! Hoppas du får en fin promenad idag då Hajan ♥ Gunilla

Livet på Vestergård sa...

Det låter härligt med sol och plusgrader. Tänk att våren är på väg. Hoppas att du får en riktigt fin promenad i dag!

Mamma C sa...

Hoppas din promenad blev bra idag. Solen började ju titta fram efter du och jag hade pratats vid i telefonen. Nu ska jag sätta mig vid dumburken och se den svenska serien på ettan snart. Tjockare en vatten.
Kram

Snäckskalsdalen. sa...

Tycker det är lite tråkigt att OS är slut, det är som ett riktigt engagerande sällskap att följa tävlingarna. Jag tycker om det, riktigt mycket.

Men en liten bitter eftersmak vart det, hoppas det reder ut sig.

Agneta kram

Änglarum sa...

Hej Hajan! åh nu är det vår aning i luften,kikar bara in för att önska dig en fin vecka <3 nä ut i solen o njut!! kram kram Jessica