onsdag 12 februari 2014

ÅTER-TRÄFF OCH HEJA S V E R I G E ! !

Äntligen var det tid för återträff, lika grått i dag, men som tur var

var det inte grått inomhus. Jag hade tänt alla ljus , även i badrummet, mysigt och snyggt tyckte gästen.
Även på balkongen i Violans fina ljusskåp, tänt var det där....

Det var ju så, att granntanten och jag skulle träffas, vi skulle ju
äta risgrynsgröt och glögga här i November.
Men vad gjorde jag då? Jo ramlade inne utan glögg, och fick ligga
på lasarettet i 11 dagar. Det var tråkigt, sen har tiden gått och därför blev det i dag hos mig.
Grannen kom med en liten blomma, en vårblomma tycker jag.
Jag älskar de där små " vivor " säger en del ?
Jag hade kokt soppa i går en riktig härlig rotfruktsoppa. Denna bild är lånad från nätet. Glömde att fota maten i dag. Jag hade brett
ostfrallor med god stark Svecia ost på. Jag hade tänkt haft glass till efterrätt. Men min granne tyckte det räckte med soppan och mackorna. Vi tog kaffe och Budapestbakelse till, de köpte jag i går när jag var och handlade.
Vi hade flera timmar och hon var snacksalig med, det är så när man är ensam, man pratat och pratar. Så skönt för mig som älskar att ventilera det mesta.
Sen var det dags för Tjeckien-Sverige, det var ju en väldigt härlig
match . Det blev 2-4, hurra  för Sverige, eller hur.
I dag var det hårda bud, för de tävlande i Mästerkockarna.
I dag var det hennes tur att få sluta, det sprack på Rödvinssåsen.
Jag trodde ett tag att de skulle slakta Fåglarna som De fick gå in och hämta en i taget. Men tack för att vi slapp detta.
Nu skall jag gå till sängs som vanligt, har inte hunnit med
Svensk Damtidning ännu, härligt. I morgon skall jag på ett annat Jippo, men det får Ni se då.
 
 
 



6 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilken trevlig dag du haft. Här hann vi inte hem till matchen började. Men såg de 2 sista perioderna. Kocken såg jag inte hela heller eftersom matchen var då. Nu ska jag också hoppa i säng.
Kram

hemma hos lilla mej sa...

Å vilken mysig dag du har haft .Kul att träffas och äta gott och surra en stund .Ha en fin torsdag rara du .Kramar Rita

annika sa...

Jag hade ett öga både på matchen och Mästerkockarna. Inte så bra att sitta och följa flera program egentligen men jag var trött så då blev det på det viset.
Så mysigt du och grannen har det. God soppa också.
Ha en skön kväll ....undrar vad som visas då?


Kram
annika

Rigmor sa...

Så trevligt med pratglad granne! Det vore förskräckligt om det blev sån där pinsam tystnad och ingen vet vad man ska prata om.
Orkade bara med Mia på Grötö igår kväll, men det var underhållande.
Kram kram

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken trevlig dag! Trevligt sällskap och god mat och så lite spänning också.
Kram,
Regina

Fågel Blå sa...

Åhh så mysigt du har haft!
Kikar in och önskar dej en fin Alla Hjärtans Dag
Kramar Kathrine