torsdag 20 februari 2014

Åh så roligt Ni måste haft åt mig

Jaha , där fick jag väl svar på tal,  jag har svamlat om våren.
Vilken jäkla vår, i morse var det ett nytt landskap utanför mitt fönster. Massor med snö, SMHI som sade, om det är 2 dagar till med denna temperatur och snöfritt, kan man säga att våren kommit.
Men man kan vara glad ändå, läste upp för min flicka som kom
i kväll att 2010 ,den 20 januari, hade vi 24 minusgrader i
Norrköping där jag bodde då. 28 - grader i Svärtinge  en halvmil utanför staden.  Det är roligt med Dagböcker, jag har alltid skrivit
det. De har vi haft mycket glädje av, vid diskussioner, Harriet
kolla får vi höra. Det första jag skriver upp varje dag är temperaturen jag har vid mitt fönster. Inte vad som sägs på radio
eller TV. Den förra dagboken var en 10 års, denna är bara 5 år i.
Jag undrar hur min väns snödroppar ser ut i dag, men det är nog ingen fara, de tål rätt mycket. Ja, vad hittar en sådan gammal

tant på hela dagarna. Jo i dag har hon
.

stickat en Pippi-tröja till herr Björn , skall bli en till fru Björn med.
Skall visa foto i morgon. Skall ju sticka till mitt lilla
barnbarns barn en Fiskartröja . Sen måste jag hinna med en
Gardinkappa till , innan det är för sent. Jag tror det är bra att ha
lite intressen med. Och göra lite saker med sina händer, när man inte har någon värk eller sådant.
Till middag i dag, hade jag köttbullar och potatis. Köttbullarna hade jag i frysen, så det var inte så svårt. Sen bakade jag 12 muffins, ni vet en sådan plåt man bara sätter
bullformarna i. I dem hade jag äpplebitar och kanel, samt
pärlsocker. De provåt jag under Antikrundan, som jag tyckte
var ovanligt trevlig i dag. Måste berätta att mina muffins var väldigt goda med.   Lysekil hade ju mycket att berätta om sitt leverne.  Ja i morgon kanske vi har en värmebölja, vem vet ? Men nu säger jag inget om detta,
våren kommer nog när den skall, utan några pekfingrar från
en tossig käring.

7 kommentarer:

Mamma C sa...

Ja, det snöar fortfarande utanför mitt fönster här i köket. Skitigt och blaskigt blir det av det också. Har inte satt på tv:n ikväll. Hamna framför datorn istället när vi kom hem från träningen. Nu ska jag hoppa i säng.
Kramis

annika sa...

Ja det går lite upp och ner med vårens ankomst. Här blev vi också överraskade i morse. Det har småsnöat hela dagen. Petronella från Plaskebyväder.
Såg ett program i kväll om hur mycket socker det var i färdigmat. För att maten ska vara fräsch där i sin kartong så behövs det socker i den. Att det finns så mycket socker i exempelvis drickyoghurt !
Nej nu ska jag nog ta och sussa lite för tidigt ska jag till tandläkaren.

Kram
annika

Rosa i huset i vitt sa...

Ha en fin helg
kram Rosa

Maj sa...

Kram och trevlig helg/Maj

Anonym sa...

Ha ha hi hi underbart att någon mer gick i naturens fälla! Men det är ju bara februari, även jag fick riktiga vårkänslor i början på veckan - men de grusades....
Jag hade jobbat natt, natten till "den vackraste dagen i veckan" sov till kl 11 i sängen sedan satte jag mig i gungstolen på vår inglasade balkong som hade en vacker värmande eftermiddagssol, jag öppnade en ruta och det var 26 grader där ute!!! :-) Ah så härligt det var att känna solens värme direkt i ansiktet:-)Där satt jag och sov och njöt!
En försmak av våren - den var/är på väg! :-) Så efterlängtad solen är NU i allt grått! :-)
/Elisabeth Uppsala

Blommiga Rutan sa...

Godmorgon!

Ja, våren var här och vände också. Nu är det snö igen, fy,fy,fy!

Antikrundan är ett bra program det tycker jag också.

Vilken jättejättesöt tröja du stickat! Så fin!

Fin lördag till dig
Kramar Anncathrine

Ölandsvindar sa...

Vill bara önska dig en trevlig helg. Såg Babbens program i går kväll. Riktigt trevligt tycker jag. Bra motvikt mot alla underhållningsprogram med en massa skrik och skrän.
Kram /Kerstin