fredag 10 januari 2014

Vilken kväll , På Spåret och Skavlan. underbart

Som vanligt var det Luuk och Lindström som svarade för På spåret.
Härligt med dessa  två killar, som är toppen för detta program.
I kväll var det dessa fyra som tävlade. Ylva Hällen och
Anne-Charlotte Gunnarsson som tävlade i dressinen  i första klass
var det radiopratarna Morgan Larsson och Christer Lundberg.
Ikväll klarade till och med jag att det var Bristol. Jag fastnade därför att de sa en stor ostmöbel. "brie-stol".  De är lite kluriga
de är klurigare än vad Oldsberg och Björn var.

Sen var det ju bara att hänga kvar på SVT för det var ju Skavlan efteråt. 
Där var ju Kristina Lung, hon var väldigt intressant i kväll.
Hon berättade så mycket om sig och om Kungliga Akademin
hon berättade hur missförstådd hon var förr  Måste erkänna att jag också    tyckte  att hon var precis  som sitt efternamn Lugn,
fast för mycket lugn hon talade ju så sakta så man satt som på nålar.
Det var roligt när hon berättade att Benny Andersson skulle
skriva en hyllning till Viktoria och Daniel när de gifte sig, men han
kunde inte det för han hade annat jobb att göra. Så därför
frågade han Kristina, det var jättesvårt berättade hon, eftersom hon aldrig varit så förälskad så hon kunde återge detta.

Olle Jönsson berättade om sin barndom , hur han och tre bröder
låg i en utdragssoffa tillsammans. Men rent och snyggt
och bra mat hade de. Han hade en bra barndom, men sin pappa träffade han inte förrän han själv var 40 år. Då var det för sent för att kunna bilda nära relationer. Det var också roligt när Gro Harlem
Bruntland berättade om sin bok. Sonen var med och berättade

om sin syn på saken att ha en mamma som var stasminister i så många år.
 
Nu är alla Amaryllisar klippta också precis som jag,    för det är fler
stänglar som vill slå ut. jag själv har inte slagit ut ett dugg ??
Tulpanerna fick jag här om kvällen när dotter och måg fixade min dator. Mågen är jätteduktig skulle egentligen vara hans jobb,
men han tycker nog det han har nu är mera omväxlande.
Nu får fönsterlampan och min Madonna avsluta denna kväll, jag
tycker det är skönt med dessa ljuspukter nu efter alla Julstakar.
I morgon är ju jag bjuden på slottsmiddag, undrar hur det bliver,
men man skall ju inte döma folk efter rollerna De haft.
Alla har vi något gott, eller hur?
 

4 kommentarer:

Gunillasljusglimtar sa...

Tack hajan för härlig berättelse! Man behöver inte titta på tv när vi har dej! Vi såg inget för vi lagade mat till 34 pers som vi ska ha lite kalasd för idag.Fast inte här i stugan utan i en lokal där min man jobbar.Försenat födelsedagskalas för mig!! Jättefin header tycker jag!! Kraam Gunilla

Rigmor sa...

Och jag som inte är någon tvmänniska såg faktiskt hela På Spåret igår!1 Och det som nästan var mer förunderligt, jag kunde nästan svaren på alla frågor!! Så nu känner jag mej riktigt allmänbildad...
Här har vintern kommit idag, och jag antar att det är lika hos dej, så ta det försiktigt om du ska utanför dörren!!
Kram kram

samson sa...

Ja,det var faktisk en riktigt trevlig Tvkväll igår
och jag är åxå bjuden till slottet så vi kanske ses"ler"
kram
maggab

Mamma C sa...

Ja det blev ett maraton tittande på ettan igår. Ikväll blir det slottet och tävlingsprogrammet på 4:an.
Kramis