torsdag 30 januari 2014

Torsdagen med Minnenas Television

Klockan  10,00 skulle jag ut på promenad. Då kom denna lilla
ängel och vallade mig. Hon skrattade när jag sa, lägg ut flätan så
jag kan visa min dotter Din fina fläta.  Jaa, jag fick lov att fota henne, eljest har jag inte gjort det.

Det var skönt med promenaden, ett jäkla Våtnäseväder, kan man gott säga. Så var det dags för middag igen, i dag blev det lite från frysen.
Men i dag tog jag en liten Spendrup till maten. Det blev köttbullar
potatisklyftor, purjolök och tomater. Det var jättegott kan jag lova.
Sen satte jag mig och såg " Minnenas Television " med Jakob Dahlin. Det var ju Jakobs stege som var så populärt förr. Denna
sändning var från 1987, och vilka bra som var med.
Där var Benny Andersson med Orsa Spelmän.  Lena Philipsson sjöng  den härliga  Teach me Tiger  för Sven Wolter. Så snygg han var på 80 talet.  

Karin Glenmark och Tommy Körberg var så fina med, de var ju
jättepopulära på den tiden
Tänk så många år sen detta var. Tommy Körberg sjunger ju lika bra ännu. Men vart har Karin Glenmark tagit vägen, och Anders Glenmark var finns han?
Kommer Ni ihåg Birgitte Nielsson, den långa snygga danskan.
Hon var ju gift med Sylvester Stallone i 3 år, innan det tog hus i helsicke, kan man säga. Det var ju mycket bråk med Stallones mamma, ja de skildes förstås. Hoppas de visar fler filmer från
Jakobs tid på tv. Han dog ju 1991 i aids, det tyckte man var
förfärligt. Man visste ju så lite om just den sjukdomen.
Ja det var allt för i kväll.
 




7 kommentarer:

annika sa...

Det var en fin fläta.
Tommy Körberg, Orsa spelmän....mina favoriter.

Här är ett riktigt yrväder. Nu har det snöat i tre dygn och det är svårt att cykla till jobbet.

Kram
annika

Mamma C sa...

Vilken fläta hon hade, jättefint. Jag har inte kollat något på tv idag.
Nu är det natta här med.
Kramis

Ölandsvindar sa...

Ja, så fint hår skulle man ha (suck). Jag såg Antikrundan igår. Roligt att se hur en del blir så glada för någon tusenlapp medan andra inte tycker att det är tillräckligt med 15 000.I dag ska vi åka och handla lite mat till helgen ifall snöovädret blir så illa som de säger. Vi har några kilometer till affären så det är bäst att ta bilen.
Kram från mig /Kerstin

Vitt hus med svarta knutar sa...

Härligt med så långt hår att man kan ha en fin fläta. Trevligt att få sällskap när du är ute och går...och tryggt också i denna halka. Det är roligt att titta på minnenas afton, mycket igenkänning, en del har man glömt, men det är kul också att se vad åren gör med människan.
Kram,
Regina

Rosa i huset i vitt sa...

Det är bra det programmet
ha en fin helg
kram Rosa

Julia sa...

Me encantan las fotografías, son geniales. Ha estado un regalo el visitar tu bloc, te invito visitar el mio y si te gusta espero que te hagas seguidora.
Elracodeldetall.blogspot.com

Anonym sa...

Sven Wolter är fortfarande snygg. Sexig också fast han är 80. den glimten i ögat. Min gubbe de. Ann