fredag 3 januari 2014

Nej är det redan slut, hoppas Ni kommer till Jul igen

Kände redan Nyårsaftonen att nu får ni försvinna ett tag. Jag är så

glad att Ni varit med så länge ändå. Och när jag plockar ner dem
säger jag, Jag hoppas vi ses nästa Jul igen, larvigt men mina tomtar
förstår vad jag menar- En olycka händer så lätt, som slogan säger.
 
 
Nu ikväll  har jag inte alla ljusgrottor tända, nu vill man ha något annat att kolla på. Lika kul som det är att plocka fram alla tomtar
och lyktor, lika härligt känns det att taga bort dem igen.



I morse när jag satt på programmet påTV4 , och de visade hur de har det i USA, så undrar man vad det är som är på gång. I Boston hade det kom över en halv meter snö, på bara några timmar. Hela Östkusten i Amerika var totalt nersnöat,

Sen kom det bilder på det som vi tyvärr inte kan se på vår jordhalva. För vi har för mulet just nu. Stjärnstoft som
faller ner skall inte vara något farligt. Men underligt kan vi väl få tycka i alla fall.  Snart skall det bli upp till 5 grader varmare
hos oss. Då visade de hur Isbjörnarna har det redan nu.

Jaa, det är mycket att lyssna på, skall man lyssna egentligen?
Man kanske bara skrämmer upp sig själv i onödan.
Bilden på stjärnstoftet, har jag tagit i en kvällstidning det är ju väldigt vackert på bild i varje fall.
 
Kvällen avslutade jag med På Spåret som är hur bra som
helst. Spännande i kväll för alla fyra medtävlarna var
riktigt duktiga.
I kväll var de Ann Marie Skarp och Jan Guillou, samt
Helena von Zweigbergk och Göran Everdahl. Jag älskar dessa program, jag tycker De är så duktiga .
I morgon är vi hos Stjärnorna på Slottet. Lika häftigt där, det
tror jag nog. Claes Månsson är det som 'är värd i morgon kväll.
Nu tackar jag för mig , och vi hörs och ses i morgon igen.


 

5 kommentarer:

  1. Spåret var lite klurigt ikväll tycker jag. Sedan såg jag på Netflix till klockan var dags att se på Niklas Strömstedt. Han hade ju Petter som gäst idag. Nu är det snart sängen och i morgon är det träning, sedan vedklyvning.
    Puss och kram

    SvaraRadera
  2. I Sydpolen ligger ett skepp infruset. Helikoptrar from Kina har räddat alla som var ombord, men nu är det fara att isbrytaren, som skulle friat skeppet, kommer att själv bli infruset.

    Bor nära Östkusten men söder om New York har vi klarat oss hyfsat; fick ung. 2 tum snö igår kväll, vackert i morse med härlig sol.
    Men norrut är det visst inte så bra, och kylan i mitten av USA har otäckt låga temperaturer.

    Gott Nytt År, Hajen
    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  3. Ja lite underligt är väderleken allt, jag som bor i norrland har gröna gräsmattor och det bara regnar.
    Nu är ju inte jag någon vintermänniska men ändå van att det ska vara snö och så is på sjöarna nu har vi inget av detta.

    Ha det nu gott med stjärnorna på slottet ikväll.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  4. Så sant så..Lika roligt att plocka fram,så är det lika roligt att plocka bort julen:)
    Ha de gott! Kramizar..

    SvaraRadera
  5. Fina gamla tomtar du har, var rädd om dom...självklart ska de komma fram nästa jul igen!! Här har de åkte ned i sina kartonger idag, lite under protest tyckte jag nog, men nu känns det som om vi julat färdigt för den här gången. Kanske beror det på vädret som är.
    God fortsättning!!
    kram kram

    SvaraRadera