fredag 31 januari 2014

Klass 1 varning, tycker det skall vara klass 3 egentligen

   Snöoväder   i   Östergötland,  det  räcker  och  bliver  över
 
 
 
Nu är ovädret här, de har varnat på radion flera gånger
men vad hjälper det. Enligt polisen kör vi alldeles för fort ändå.

 
Fredags kväll och på Spåret, då är ju kvällen räddad. Jag såg ett reprisprogram i dag. Kommer Ni ihåg Columbo ? Det såg jag
idag när jag åt min kvällsmacka. Klockan var före 18.00 så ringde
på min dörr. Då var det redan Hemtjänsten som var på gång.
De vet ju att jag inte har något som jag behöver hjälp med, så
De tog en snabbis hos mig. De skulle upp i ett skogsområde.  Det är så bra då åker de två stycken , och det var ju bra i detta jäkla oväder. Så bra att de hade så brått, för så härligt det var att se om den deckaren. Hoppas det bliver så flera ggr med honom.
På spåret var det som vanligt roligt,
I kväll var det dessa fyra som tävlade.
Anna Charlotta Gunnarsson och Ylva Hällen.
Så var det ju Elisabeth Höglund och Jesper Rönndahl.
Jädrar så bra Elisabeth och Jesper var. Så de två gick ju till
final. Nu är det ju bara en semi kvar innan finalen.

Hos Skavlan  var det bra gäster också. Det var prästen som hade blivit kvinna och hette AnnChristin nu, hens dotter var med.
Han är väl en Hen nu? Så var det arga kocken Gordon, det roligaste han gjort är ju tävlan bland barnen som tävlar i matlagning.
Det programmet går i USA, men jag såg ett på trean härom kvällen. Jättefina sju och åttaåringar som tävlade.
Nej nu skall jag säga god natt  och tacka för mig. Spännande hur det ser ut i morgon efter allt snöande.

4 kommentarer:

Rantamor sa...

Hoppas att din lördag blir finfin,
och gissar att du tänker kolla på melodifestivalen !!
Det ska vi göra, alltid kul att få sitta å kolla kläder, hissa eller dissa.
Och sen artisterna, inte så många som man känner igen ens.

Ha en finfin dag.

Carina Sjölund sa...

Här snöar det så långt ögat når, och det gillas av både mig och Izor♥
Ha en fin lördag!
Kramen♥

Mamma C sa...

Blev skottning igår och så lite skottning i morse innan vi åkte till gymmet. Men nu är det + ute och inga flingor från himlen. Ha en bra lördagskväll och vi syns i morgon. Skaran har växt vid matbordet, så nu är vi två till.
Puss

Tina sa...

Jag gillar inte det här busvädret med snö och hårda vindar, nu är det plus och regn hos mig. Jag vill ha
barmark igen. Det du berättade för mig satte sig i hjärtat, vilken fin vänskap du och din väninna har. Den måste vara guld värd! En lång vänskap känns så trygg, tycker jag. Man bara är sig själv och har kul ihop. Lite som syskonkärlek.
Jag uppskattade verkligen dina rader, tack fina Hajan.

Stor kram Tina