måndag 27 januari 2014

Kalle, vilken Kalle ? Jo Kalle ,Kalle ;Kalle MOREUS

Vilken härlig timme det var hos Kalle Moreus  på Söndagskvällen.

När man som jag, sitter själv i Tv-soffan och bara njuter. Skrattar
högt ibland så jag skäms. Bliver så berörd så tårarna bara rinner.
Då måste ju programmet vara mer än bra. Tack Kalle för att Du
plockar ihop så härliga artister, som verkligen bjuder på sig själva.
Och om någon bjuder på sig själv, är det ju Kalle.
Underbara lilla  Anna Sahlene  med sin underbara röst , och vilken
överraskning att få se  Helena Paparizou igen. Tänk när hon vann för Greklands räkning, hela Schlagerfestivalen det året.

Tobbe Trollkarl och underbara Markolio , Tobbe trollkarl  kan
ju inte sjunga, men ställde upp. Och de är ju ett par parhästar både
privat och på scen. De spelar ju ihop i en musikal redan nu. där de har djurs skepnad. Trollkarlen från Oz, tror jag.

Tänkte när jag gick och lade mig, denna gång slår nog det mesta
Men det tänkte jag när dessa herrar var där också, och när
Sanna Nielsen sjöng ihop med  Kalle.

Visst var det bra eller hur? Bilden från den duktiga EVAN.

6 kommentarer:

Gunillasljusglimtar sa...

Goförmidda på dej Hajan!Håller med dej,det är ett riktigt bra program! Har du nåt annat som du ska titta på ikväll då? här blir det nog fam annorlunda,hihihi...Kom gärna till min bligg idag o va med på en utlottning! Kramelikram Gunilla

Gunillasljusglimtar sa...

Hej igen! Nu gokväll förresten:) Men att du inte sa det till mej då hade du fått ett par andra till dej själv!
Nu skriver jag en lott på dej igen då Hajan! Tack för beröm,samma hos dej,gillar dej! Gunilla

Julia sa...

Que fotografias mas divertidas. Me encantan las fotografías, son geniales. Ha estado un regalo el visitar tu bloc, te invito visitar el mio y si te gusta espero que te hagas seguidora.
Elracodeldetall.blogspot.com

Monika sa...

Hej härliga Hajan :o)

Hur är man brukar säga....

Dansa som om ingen ser, sjung som om ingen hör..... skratta av hjärtans fröjd :o)

Hahaha, det där kanske blev nåt alldeles eget ordspråk. Men du förstår vad jag menar :o)

Jag tokgillar den goe lille mannen
Moreus. Man blir glad bara man ser honom!

Skratta och må så gott!
Kram
Monika

annika sa...

Härligt att visa sina känslor tycker jag. Söndagarna och Så ska det låta är en höjdpunkt. Kalle har verkligen fått till bra artister om det nu är han som påverkar vilka som medverkar.

Kram i snöyran
annika

Mamma C sa...

Det var toppenbra igår tyckte jag med.
Kram på dig