tisdag 14 januari 2014

Jag höll på Dig Johan Olsson

 
 
 
 
Jaa, jag har ringt många samtal, jag ville så gärna att Du skulle
få Jerring.priset.  Det var en sådan stor prestation när Du tog guldet.
Ja i går satt väl de flesta för att se på IDROTTSGALAN,
det har ju blivit ett måste. Jag har röstat ett par gånger på
Henrik Stensson också.

Jag bara tänkte lite dumt, när Henrik tackade alla sina golfvänner
för att de hade ringt in på honom. Det var väl fler som ringde hoppas vi.

Det enda jag tyckte var lite jobbigt, var när han härmar Zlatan,
det bliver inte roligt än gång.  Petersson eller vad han heter.
Där emot skall Prins Carl Philip få en eloge, för sitt fina tal i år.
Förra året berodde det mer på medföljaren att det blev lite taffligt.
I går skrek ju medföljaren säg det nu, säg det nu  det var ju en talkör som ropade Johan Olssons namn hela tiden, så det var inte bara jag som tyckte så, tydligen.

En som klarade sin uppgift perfekt var Rickard Ohlsson
han är ju faktiskt med överallt nu för tiden.
Tack för en trevlig tv kväll eller hur ?
Den största kramen får Du Kalle Moreus , för att Du kan bjuda på
Dig själv. Det var det roligaste inslaget när Du gjorde alla
dessa idrotts begivelser, stor kram till Dig.

6 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Det var ett trevligt program, fast jag hade ju velat ha Zlatan till Jerringpriset. Men man tycker olika, nu fick ju Zlatan två ännu finare utmärkelser på kontinenten så det blev rättvist för alla.

Prinsen var bra som tog upp sin lilla fadäs från förra året och vände det till något bra. En eloge till honom för det.

Kalle Moreaus blir bara bättre och bättre!

Agneta kram

bosseliden sa...

Johan Olssons bedrift var magisk. Hoppas att han hinner bli frisk till OS.

samson sa...

Jag höll åxå på Johan Olssons
och sen förstod inte jag heller det rolig med Zlatan
Kram
maggan

Monika sa...

Jag blev så ledsen när inte Johan fick priset! Hade så gärna velat att han skulle fått det. Han hade varit så mycket värd det. Nog har Stenson säkert också gjort sitt för att vara värd det. Men i mina ögon var Johan Olsson den rätta ägaren till det. Och han har nog inte heller så stora chanser i framtiden att kunna göra om den prestation han gjorde förra året. Hans kropp verkar sätta stopp tyvärr.

Annars var det ett trevligt program. Tycker också att det blev lite tjatigt med "Zlatan". Jessica Andersson sjöng så underbart vackert.

Trevlig kväll!
Kram
Monika

Bitte sa...

Jag missade tyvärr programmet, men har hört av flera att det var riktigt bra! I år hade jag ingen favorit, jag har följt med alldeles för dåligt för att ha en uppfattning :-).

Ja, det är en soppterrin jag har fotat. Jag tycker så mycket om blågrönt porslin så här vintertid :-).

Ha en fortsatt fin vecka!

Många kramar
Bitte

Mamma C sa...

Ja, vi hann med att se det sista när handbollen var slut. Tråkigt att han inte fick priset tycker jag med.
Kram