onsdag 8 januari 2014

Jag är så glad , jag har min blogg Ho Ho

 
 
 
 
Har Ni sett så fin HEADER jag har, tack vare min dotter.
 
 
 
 
 
 
Jaa, det är jag faktiskt. Men i går så ville inte bloggen ett SKIT.
Jag visste inte med mig att jag gjort något fel. Men oftast vet ju inte
jag det, så man kan aldrig vara säker.
Men som väl är talar ju jag med min dotter varje dag. Då visade det sig, att hon haft samma problem. Så efter sina respektive jobb kom de en sväng till mig.  Så nu funkar det igen, på alla plan.
Den dagen när jag åkte från sjukhuset, skulle jag varit och klippt mig. Fick ju avbeställa i sista stund, vet ju inte när jag kan gå dit
igen. Jag lovade frissan att inte klippa själv i håret.,  men det höll
inte längre än till i dag, jag stod inte ut längre jag kapade lite
här och där. Vojne, vojne  vad skall hon säga ???
I går var Hemtjänsten här och städade, då kände jag hur skönt det
var att bara titta på.  Jag vet precis hur jag bliver i min rygg, efter dammsugning och golvtvätt.  Tänk så bra den här gumman har
det just nu. Det känns lite konstigt, har ju alltid varit van att fixa själv.
Inte nog med att dotter min var här och jobbade, det var ju Tulpanens dag med. Så de hade med sig en bukett röda, jag blev så glad. Ni vet när det är alldeles färska, och det krispar lite i bladen,
det tycker jag är så härligt.
Efter sen De åkt hem, var det lagom att se på Mäster kocks tävlingen. Jättehärligt program, jag tycker det är många duktiga i år.  Att man kan bli så tokig att man sitter och följer detta.
Jag tycker Juryn är jättebra i år, gillar Dahlbom efter Per Morberg.
Nu är det säng-time, skall väl läsa ett litet tag med. Men måste få med denna lilla vitaminkick.
De animerade bilderna har " Evan " gjort . God Natt.

8 kommentarer:

  1. Känner igen det där med att klippa lite i håret när det blir för länge mellan klippningarna...
    och det går lixom inte att lura frissan att jag inte har klippt för det ser hon genast...hahaha

    Jag tycker att det är så bra att du har hemhjälp med städningen, du kan med nöje se på när dom städar och gör fint till dig.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  2. Du ser du är inte den ände som klipper dig själv. Även bloggläsaren över mig naggar lite ibland. Men vi får hoppas du kommer iväg snart. Är färgen bra på din blogg annars får vi ändra.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Haha, ja, klippa i håret själv och sen går man till frissan och hon blir alldeles förtvivlad - det här hänt här många gånger!!! Men ibland bara måste man.

    Så skönt att höra att du är så nöjd och har det så bra! Och headern är jättefin och de animerade bilderna likaså.

    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Jag klipper mig själv, det är svårast mitt bak. Min frissa är van hon hummar lite men fixar snällt till det proffsigt när jag ibland får för mig och gå dit. Mästerkocken gillar jag, kommer och titta framöver. Och så skönt att du får städat.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Nej inte törs jag klippa mig själv! Jag har mycket och tjock hår så då blir det svårt att få fason på det. Det är modigt av dig att göra det.
    Krispiga tulpaner är härligt. Såg just att Blomsterlandet har 9 stycken för 29.90. Bra pris! Får ta mig en tur dit nu till helgen.
    Jag tittade inte på Mästerkocken i veckan, men det händer att jag ser lite på det och då är det lätt att bli kvar i TV soffan.
    Hon är duktig din dotter som kan fixa så bra med datorn.

    Ha en bra dag o din nystädade lägenhet

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder på din blogg!
    Önskar dej en fin Helg
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  7. Tänk att jag hittade vårens första krokus hos dig! Jag har fått tid hos min frissa på onsdag. Problemet är att vi är bortbjudna i kväll och jag vet inte riktigt hur det ska gå till. En sådan där burka eller annat skynke över huvudet skulle nog vara bra ibland.
    Kram från mig /Kerstin

    SvaraRadera
  8. Hej världens bästa Hajan! :o)

    Jag är också glader att du haver en blogg! Det är alltid så skoj att titta in här hos dej.

    Nog har det varit en hel del knasigheter med blogger i några dagar nu. Några av dom bloggar som jag följer hade försvunnit från min lista. Bland annat din. Och en del bloggar kommer jag inte ens in på. Sedan har det tagit flera timmar innan inlägg har kommit med på listan. För att inte tala om alla kommentarer som mitt i allt bara försvinner. Hoppas det bara är något tillfälligt.

    Så härligt att du fått städat o fint. Här städas också. Men det går lite trögt just nu. Känner mej lite trött o hängig. Men det går nog snart över :o)

    Ha det gott och trevlig helg!

    Kram
    Monika

    SvaraRadera