lördag 4 januari 2014

Hos stjärnorna på Slottet

I kväll var det åter fest på Slottet, denna gång var det Claes Månssons tur att hålla i trådarna. En trevlig samling av våra bästa
artister kan vi lugnt säga. Tänk vad denna Claes har roat oss, så
spännande när han talade om hur blyg han är egentligen.
Han ville bjuda på lite annorlunda. Han gav alla en varsin ros, sen
blev det dansträning. Det var Tango det gällde., roligt att se vad
alla försökte, att göra sitt bästa.

Som vanligt berättar de ju om sina svära sidor, jag tycker det
berör så mycket. Men som Claes sa, hade jag sett ett enda felaktigt
ögonkast, så hade jag inget berättat alls.
Han berätta om sina många 10 or, strokar alltså. Han fick dem
ofta, det kunde hända när som helst. På honom kunde de göra
den operation i bakhuvudet, som gäller och som är så bra för
patienten.


Det är något visst med Claes Månsson man bliver så mycket
berörd av honom. Han har lika nära till skratt som till gråt, så
är det ju för oss allesammans. Det är pinsamt ibland så lätt
det är att gråta.
Efter detta program såg jag ett program på TV4a , det är liknande
som mästarnas mästare, det som SVT har.
Det är Peter Jidhe som håller i dessa trådar. Nu måste man ju se
tv,4 Play för det verkar väldigt bra.
Det var många bra deltagare med, bland annat Thomas Wassberg
simmerska Louise Karlsson, Sprintern Robban, Så han som leder Hanbollslaget, Magnus  ni vet.
Vojne, vojne  får väl draga lott på  freddagarna om dessa program,
Gud så skönt det var förr med bara 2 kanaler, nej jag bara skojar.

5 kommentarer:

bosseliden sa...

Jag funderade några sekunder men bestämde mig snabbt. Jag ser Stjärnorna på slottet och tar det andra i efterhand. Claes berörde mig verkligen. Han verkar vara en underbar man. Det är så skönt att kunna sitta och titta & lyssna i en timme utan tre reklaminslag som hackar sönder programmen. Jag minns när det bara fanns en kanal. Det hade sina fördelar. Som jag längtade efter ex. Familjen Flinta. Söndagshälsningar från Bosse

Mamma C sa...

Ja det är tur man har tv-play annars vet i sjutton hur man skulle göra.
Hoppas ni haft en bra dag, brorsan och du.
Kram

Monika sa...

Han är verkligen en sån mysig människa Claes. Det finns något finstämt o mjukt över honom. Har själv upplevt honom som lite blyg faktiskt. Tror jag ser lite av mej själv i honom. Jag är i grunden väldigt blyg. Något jag fått jobba med hela livet och gör fortfarande. Bloggen har faktiskt varit en mycket stor hjälp då det gäller den saken.

Ha en fin dag!
Kram
Monika

Polargrevinnan sa...

Har nyss skrivit ett inlägg till dig där jag talade om att jag ikväll skall bänka mig vid Teven och titta
på "Stjärnorna på slottet".
Bredvid mig skall det stå en skål med godis - det sista julgodiset.
Hoppas att detta kommer iväg.
Ha det bra.
Kram Viola

Johiz bell sa...

Han fick inga tior, det var en tia han fick, det var som ett väck i blodkärlet som gjorde att det stelnade där och blev stopp. Han opererades inte heller, men dom gick in med en kamera och tittade var stroken satt, sen höjde dom medicinen och efter det fick han inga mer symptom, men som jag fattade det fick han bara en stroke men att den liksom satt kvar ända tills dom löste upp den med blodförtunnande.

Claes Månsson är rolig :)