söndag 26 januari 2014

Final på Slottet , TYVÄRR


Jaa, inget kan ju vara beständigt, men jag har trivts med programmet. Men däremot SVT skriver nu att det varit för några
tittare.  Bara detta att Dessa stjärnor vill släppa in oss i deras liv.
Det började ju med Malena Ernman som hade en vanlig uppväxt.
Men kunde ju berätta om Operavärldens divor, de manliga som

trodde de kunde få vem som helst. Men som hon poängterade skulle aldrig hända någon annanstans än i Europa.
Efter henne kom den underbara Klas Månsson, vilken livs-story
han hade att berätta. Han hade ju också haft ett par 10 or som man säger. Det är ju lättare strokar, men inte mindre krångliga för det.
Sen var det denna man, som jag bara hade sett i förfärliga filmer.
Leif Andreen , han berättade ju om sin pappa och sin lillebror
det är sådant som man aldrig glömmer. Och man skall ju inte döma
människorna,  efter de roller de har spelat.
Maria Lundqvist berörde mig mycket, när hon berättade att hon gått ifrån sin make och fyra barn för en ung man, 21 år yngre än henne.
Det måste ha gjort jätteont i henne, och barnen, det var ju en son som sa, då har jag ingen mamma längre. Så det måste ha känts då,
och gör ju fortfarande. Det är synd om människorna sade
Strindberg en gång, det ordvalen kan man använda här.


Sist ut var ju Lasse Åberg, Goa, Glada Lasse. Han berättade  hela
sin barndom, hur fattigt de hade det, men ändå så rikt liv. Så fint
när han sa de var så vackra som Hollywoods stjärnor min mamma och pappa.. Nu fick vi också reda på att han fått en pacemaker
inopererad , efter en hjärtlimmer historia, han hade gjort en konvertering. Han reagerade på att Malena talade om att hennes , pappa och han var lika gamla. Det var onödigt tyckte han för
han tyckte De var jämnåriga. Nu får vi verkligen hoppas SVT
skrapar ihop ett nytt gäng, för nästa omgång i höst.
I kväll bliver det Så skall det låta. denna kväll kommer vi nog inte heller att glömma Tobbe Blom och Markolio  är i samma grupp,
det får vi inte missa.



5 kommentarer:

LyckligaPraliner sa...

Hejsan hoppsan! Hoppas allt är bra med dig och att du haft en avkopplande helg. Jag såg inte Stjärnorna på slottet med det verkar vara en hel del som jag tror skulle vara intressant att lyssna på. Om du varit här idag hade jag bjudit dig på det jag bakade idag :)

Ha en bra vecka Hajan!

Kram Ann-Louise

Mamma C sa...

Sitter och ser på handbollen nu när barnen åkt hem. Sedan blir det 1:an resten av kvällen. Vi blev inga miljonärer denna gång heller.
Kram

annika sa...

Jodå, vi såg också på Stjärnorna. Han verkar oerhört fin Lasse Åberg. Ja alla fem är fina som ger oss av sina livsberättelser.
I dag har jag varit på relaxavdelning på vårt fina Gustavsvik. Nu är jag avslappnad och beredd på en ny jobbvecka. Snart är det Så ska det låta....ett härligt program .

Kram
annika

Snäckskalsdalen. sa...

Såg Stjärnorna igår för att det var Lasse Åberg och han är ju lite söt. Och ikväll såg vi också på Så ska det låta och jag tycker så mycket om Kalle Moraeus och gästerna idag var så bra! Härligt med bra tv program.
Agneta kram

Hannis sa...

God morgon!
Stjärnorna på slottet följer jag alltid.
Tycker det programmet är så bra!
Tråkigt att det är över nu.
Beundrar över hur de ger så mycket av sig själva.

Hoppas att du får en fin dag/Kram Hannis