lördag 11 januari 2014

Det blev som jag trodde , men festen kom av sig.

Det blev inte den riktiga feststämningen, Leif Andreen hade
för mycket i bagaget. Man kommer ihåg allt om den fria teatern,
alla föfasade sig på den tiden  över den . Men vilken barndom och så mycket
tragik för den unga pojken som hände. Det blev ju som han sa,
att Pelle Svanslös räddade honom på sätt och vis.

Men han hade ju ordnat med bra presenter till dem. De fick ju
årspresentkort till denna teater, som han startade en gång.

Alla berördes lika mycket, jag befarade detta om Punktiden
och de filmerna. Så skönt att det inte blev så mycket om det.
Kul med skivan de gjorde tillsammans.

I morse såg det ut så här när jag vaknade, så nu har vi vinter här med.
Den bästa behållningen i kväll fick jag från TV4as
" Det största äventyret "  Väldigt bra och spännande program.
Nästa vecka är det från Malaysias djungel. Här får de verkligen tänka till. Det blå laget leder, har vunnit två etapper nu. I det röda laget finns det bara två kvar. Det värsta är att man måste kolla
på TV 4 play.
 


Fick en trevlig gåva från en bloggvän, var väl en liten tröst för
min olycka när Revben gick åt helsicke.
Jag blev jätteglad, tack lilla Gry för den fina kalendern.
Jisses klockan är redan 22,40  natti, natti.

7 kommentarer:

Mamma C sa...

Har precis sett klart på Slottet nu på tv-play. Ja, vilken barndom han har haft. Äventyret på 4-an var riktigt bra idag tyckte jag.
Nu är det sängdags här med.
Kramis på dig

Ölandsvindar sa...

Jag tittade på "PÅ spåret" på datorn eftersom vi var borta i fredags kväll. Trevliga medverkande tycker jag. Och så middagen på slottet förstås. Lasse Åberg är så rolig i all stillhet tycker jag. Och så Leif, vilken barndom han har haft. Ibland undrar jag om det krävs att man har gått igenom en massa saker för att bli en riktigt bra skådespelare i slutänden. Kram och trevlig söndag! /Kerstin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag tittar också på På spåret och Stjärnorna på slottet, På spåret är favoriten.
Snö här också, och nu börjar molnen försvinna så det kommer nog bli soligt och fint.
Kramar
AnnaMaria

Katta sa...

Såg inget av detta på tv i går men såg faktiskt en film på 4:an som de inte visat tidigare (vilket är ovanligt) ;D Har du brutit ditt revben? Har missat att läsa på ett tag, men krya på dej i så fall. Kram Katta

Rantamor sa...

Såg faktiskt in Stjärnonrna på slottet igår kväll utan valde fyran med sitt äventyr.
Men det kommer ju massor av repriser så jag hinner nog se det programmet också.

På måndag börjar Farmen, brukar du se det också ???

Ha en finfin söndagkväll.

Tjingelingen från Rantamor.

lisashus sa...

Hej på dej Hajan!
Ja, det blev lite dramatik igår på "Stjärnorna på slottet" och lite överraskande med den tråkiga barndomen! De är verkligen ett gäng olika typer - så spännande att höra lite mera ingående om allas förflutna!
Ja du, nu är vintern äntligen här, och det är väl som det ska vara, men uj så kallt det är! Höll på att förfrysa fingrarna när jag skrapade rutorna på bilen idag! Brrrrr! Bara nu inte vintern är så överdriven! Det kan väl räcka såhär!
Allt gott till dej!
Kramar
Lisa

bosseliden sa...

Det var inte lite han hade i bagaget. Stackars barnet Leif. Svårt att leva upp till förra programmet med Månsson som tilltalade mig mycket mer. Bra att man kan ta igen på ex. TV4 play.