onsdag 29 januari 2014

Det blåser i " träa " i dag

Det blåser i  "  träa " i dag,  skojade Hemtjänsten i morse,
därför passade  denna bild från Google  , så  bra. tyckte jag.
Jag frågade hur många som är efter mig, det är 5 till talade hon om.
De skall hjälpa mig att bädda upp, sen kommer De på kvällen vid 20.00 och skall ta av sängöverkastet.
Men på morgonen har jag varit vaken ett bra tag. Jag har dragit ut
sängen från väggen, så jag lättbäddar, hänger det bara över kanten.
Lättare med överkastet då med. Man behöver inte stoppa om
överallt. 
I går blev det ju pasta, så i dag tog jag fram ett Torskpaket. Sen gjorde jag pannkaksmet på 3 ägg, det blir lite godare då tycker jag.
Medan jag stekte torsken, gräddade jag en ugnspannkaka till
kvällen. Nu tänker Ni, Gud vad den där människan äter i ett kör.
Nu har jag en svaghet, gott starkt kaffe och pannkaksbitar med

strösocker på, mums för mig.


Jag prenumrerade på en tidning, som tack fick jag denna snygga
kudde. Passar precis på köks-stolen för min krångliga rygg.
När jag åt bläddrade jag i denna katalog. Jag har börjat att handla
där ifrån. Sköna vardagsplagg , nattlinnen som vi äldre människor använder. Det bästa är, att det är ett pris, oavsett vilken storlek det är. Det tror jag de tjänar på.





M Ä S T E R K O C K A R N A

I kväll var det ju kockarna igen, det var svåra saker som skulle
passa precis i juryns smak. De får ju ta emot väldigt beska kommentarer ibland.
Den här kvinnan blev bäst i kväll, det roliga är att hon är från
Östergötland. Det var ett stort reportage i NT i helgen om henne.
Men denna omgång skulle vara roligt, om en killa vann, det är ju
2 damer nu som vunnit 2 år i rad.
Denna tjej tycker jag är så bra. Ärlig är hon med och yngst av
alla. Har glömt bort vad hon heter, det spelar ju ingen roll
men hon är bra. Sen tänkte jag se MIA från Grötö, Carola och
Henriksson var där, men jag orkade inte, >ni får ursäkta.
Bilderna har jag tagit själv utom på blåsvädret, och de tävlande.
Nu säger jag god natt, natti, natti

Vi ses i " mörn " macken

9 kommentarer:

  1. Härliga Hajan! :o)

    Jag gjorde precis som du. Såg kockarna men struntade Grötön.
    Tycker också att den unga tjejen imponerar. 23 år och redan så där duktig. Det blir nog en stjärnkock av henne skulle jag tro.

    Ser så gott ut det du lagat till middag. Tror det bor en stjärnkock i dej också.

    Sov så gott nu i natt!
    Ses i "mörn" :o)

    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  2. Härliga Hajan! :o)

    Jag gjorde precis som du. Såg kockarna men struntade Grötön.
    Tycker också att den unga tjejen imponerar. 23 år och redan så där duktig. Det blir nog en stjärnkock av henne skulle jag tro.

    Ser så gott ut det du lagat till middag. Tror det bor en stjärnkock i dej också.

    Sov så gott nu i natt!
    Ses i "mörn" :o)

    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  3. Jag såg på båda programmen för gubben höll på med min dator då.
    Så gott du hade ätit idag. Vi hade fisk igår.
    Puss och kram

    SvaraRadera
  4. Tycker också att dom kockarna är trevligt att titta på, och duktiga är dom.
    Aldrig att jag skulle våga ställa upp på nåt dylikt.
    Kollade också på Mia Skäringer på Grötö hon är ju bara för skön, och jag gillar hennes humor,
    men därimot gillar jag ju inte Carola, så där gick du inte miste om något.
    Men dom andra gästerna var roligt att höra på.

    Tjingelingen från Nattmaran.

    SvaraRadera
  5. jag såg inte något de programmen utan avslutade kvällen med att se på Jills veranda som jag gillar
    ska kolla på grötön senare
    idag ska jag iväg på Läs och Res cirkeln med PRO vi ska läsa om Astrid Lindgren i höstas läste vi om Ellen Key
    ha en fin dag
    maggan

    SvaraRadera
  6. Åh härliga Hajan! Är väl väldigt bra att du unnar dej maten!Tycker att min gamle far inte gör det riktigt som förrgillar inte att det gapar tomt i kyl o frys! Jo jag såg rubbet igår,farmen,mästerkockarna o grötön,gillar allt:)) hahaha...Ha en bra dag du! Gunilla

    SvaraRadera
  7. Hej på dig! tack för kommentaren hos mig :=) ingen som fyller år,utan gamla sommar bilder :) har inte så mycket nya bilder,så blandar med lite av varje,men jordgubbar är så goda ... ha en fin kväll <3 Hajan kramiz Jessica

    SvaraRadera
  8. Jag tror hon heter Linnea, den unga kocken. Jag gillar henne också, smörgåsen hon gjorde såg god ut.
    Och din mat ser alltid god ut, du är bra på och laga mat.
    Kramar och trevlig helg
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  9. Hej!

    Här blåser det också, har gjort hela dagen. Så kallt och ruggigt, känns som 15 minusgrader fast det bara är två. Usch, nej, nu vill vi ha vår!!!

    Vilken fin kudde du fick!

    Ha det så bra
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera