lördag 18 januari 2014

Äntligen Storfrämmande hos Gammelmormor

Åh vad det var roligt på Torsdagen blev det fint främmande.
Lilla Axel kom hit med sin mamma. Jag är ju Gammelmormor
till honom.  Han föddes ju den 18 Aug, och redan så duktig.
Mamma och jag har det så bra, Pappa också förstås. Nu sjunger jag
en gång i veckan, sen simmar vi hela familjen varje söndag.
Ja inte Orvar förstås, men vi andra och det är kul.
Jag tycker hon är så gammal, gammelmormor så hon skall förstå
att det blixtrar i ögonen, både på mig och brorsan.
Kolla , kolla detta blev väl bra på oss. Vi tycker jättemycket

om varandra.

Jag är inte tjurig, men det är min brorsa  så nu räcker det.
Det har varit två bra dagar, min dotter och måg var här i dag och
fixade datorn. Då hade de med sig en var sin semla, den första i
år, jättegod var den.

När vi sitter och fikar så ringer det på dörren, då kom Axels Morbror, mitt härliga barnbarn, Martin .
Jag tycker det inte är länge sen, han också var så liten. Usch vad
fort allt går.
Det har varit två trevliga dagar och slutar det att snöa snart bliver
det en bra dag i morgon med. Då kommer sonen hem i så fall.
I morse när jag tittade ut såg jag inga vägar alls

Snön speglade sig så fint i Prismorna i fönstret, blev inte lika bra
på fotot som i verkligheten. Men det får räcka , nu vet  Ni att
jag lever i alla fall.   ps   SOPHIE  GLÖM INTE ATT KOMMA
MED GARNET.  ds  (skall bli så spännande att göra det åt Er )

5 kommentarer:

  1. Tack för fikat och en pratstund. Fast det blev mycket träningssnack. Men det är väl för man tycker man börjar bli så duktig nu. Vilken sötnos han är vår lille Axel, och han växer så det knakar också. Jisses så fort det går. Ha en bra kväll framför tv:n nu. För det ska vi ha. Det blev rester här med på tallriken. Men det gör inget när man gillar det man äter.
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Oj va killen växer och jag håller med om att allt går som snabbare ju äldre man blir.
    Konstigt så borde det ju inte få vara, för vi vill ju vara med länge, länge och jag vill ju också uppleva mina barnbarnsbarn !!!
    Men det är långt dit för Colin som är storkillen är ju bara 7 år.
    Men jag är nöjd för varje dag jag får, man måste ju vara det.

    Lördagkvällen kommer och vi ska snart äta, har gjort något jag aldrig gjort förut,
    frikadeller i tomatsås ???
    Få se om vi överlever.

    Tjingtjong från Rantamor.

    SvaraRadera
  3. SÅ fina de är tillsammans! De verkar vara riktiga kompisar, roligt att få så fint främmande. Ha en fin söndag, kram Katta

    SvaraRadera
  4. Hej Hajan! så stor Axel blivit,ser så vaken och alert ut! det är roligt med de små!för min del bliver det syskonbarnen som jag får bebis gosa med♥♥ ha en fin vecka< kram Jessica

    SvaraRadera
  5. Jaa du, tiden går fort!

    Så jättesöt han är lilla Axel!
    Ser ut som en riktig liten gullunge!

    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera