måndag 27 januari 2014

Allt är annorlunda , till och med vädret

Så här ser det ut från mina fönster just nu. Tänk att
vi fick en sådan jäkla vinter. Hade suttit och sett på
TV4 på de annorlunda familjerna, när jag tittade ut
trodde jag knappast mina ögon. Här som nyss var
så renskrapat på våra gårdar. Jag skulle egentligen varit ute och promenerat i dag, men jag tackade nej
någon måtta får det vara.

Tänkte på den här familjen, där det kom det tolfte
barnet i dag. Det kommer väl snö där med alla bor ju i egna hus, hjälps hela familjerna åt då.
Undrar om de känner stress någon gång , fäderna
verkar ta det väldigt lugnt. Pappan i den största familjen sade ju, det sade bara plopp denna gång.
I kväll fick vi ju se sommarfilmer som väl var,
kräft viske i Vättern , åtta barn i båten. Då till och med jag blev stressad. I den familjen fick de 2 eller 3
innekatter också.

Hur nu det skall gå i ett rum, en liten tös fick
huvudansvaret för dem. Först ville inte pappan ha
innekatter,  de hade ju så mycket kor förut.

I morse var alla 12 barnen i morgonsändningen på
tv 4 , de skötte sig jättefint. 
Måste sätta in en bild på vår familjs minsta medlem,
undrar vad han skulle tycka om denna hög med barn.
Men han är ju van nu, simmar baby sim varje söndag med sin mamma och pappa.
Det skall bli spännande att följa alla dessa familjer
och hur många nya barn som bliver gjorda under tiden. de som hade fått sin tolfte sa ju, att än verkade det inte som det blivit  något napp.????

14 kommentarer:

Katta sa...

Ja du de måste nog vara riktigt lugna personligheter som inte stressar upp sig där själv var jag tvungen att stänga av ljudet då jag tyckte barnen i en av familjerna bara skrek. Tror nog att de får lära sig att hjälpa till mycket. Ha en bra dag, kram Katta

Anki sa...

Och vädret fortsätter som igår... det småsnöar och blåser - inget skönt alls...
Såg inte programmet, men såg dem i Nyhetsmorgon och förundrades över att de var så lugna och fina. Det krävs nog mycket tålamod :)
Vilken liten goding det är, din familjs yngsta... såå söt!
Ha det gott!
Kram

samson sa...

såg inte programmet
Usch ja nu snöar det igen risk för att man måste ut och skotta senare idag
så gullig er minsta är
kram
maggan

Annes vita rum sa...

Vilken liten sötis du har där! Men tolv! det kan jag inte förstå alls.Min mormor hade tolv barn,men inte i dagens läge tycker jag att man behöver skaffa tolv barn.
Vi har full snöstorm här i Småland med,barmark häromdagen..Vill ha vår nu:)
Ta hand om dig! Kramizar...

Monika sa...

Hej hej! Go tisdag på dej! :o)

Ja, tänk vilken vardag de måste ha med så många barn. Bara all tvätt. Måste vara enorma mängder. Men som någon av dem sa, man är aldrig ensam och det händer saker hela tiden. Och det kan jag nog tro det :o)

Jag har följt den här serien i alla år. Skulle vara kul att se ett litet reportage från alla familjer som varit med från början till idag. Vad som hände sen, efter kamerorna slocknat.

Idag snöar det här också och vi har ju ganska mycket snö redan sedan innan. Som tur är så blåser det inte så det är helt ok :o)

Ha det fint!
Mys o må!
Kram
Monika

Hjärtruds Stuga sa...

Oj vilket slit det måste vara att hinna med alla tolv barnen. Bara att ge var och en en lite egen tid med mamma och pappa. Tyckte det var fullt upp med fyra. Snöyra hos mig med idag. Tycker att det räcker med snö nu.

Må så gott

Kram Karin

Ölandsvindar sa...

Här har vi slappat hela eftermiddagen och sett en film om Ray Charles liv med mycket bra musik som man känner igen. Vädret är sådant att det enda man kan göra är att gå i ide.
Kramar från Öland /Kerstin

Bitte sa...

Här har det också börjat snöa igen, jag tycker att det räcker nu... :-). Det var inte så dumt med mildväder och barmark måste jag säga!

Jag såg bara litegrann av programmet, men funderade på hur man hinner med alla barn? Jag tänkte särskilt på om flera av dem till exempel håller på med olika idrotter och det krockar tidsmässigt.

Jag tycker inte att du ska känna att du stör med en kommentar, jag tycker att det är jätteroligt att få kommentarer och blir alltid lika glad när du lämnat en hos mig :-).

Ha en fin kväll!

Många kramar
Bitte

PS. Vad gulligt ditt lilla barnbarn är! :-)

Mamma C sa...

Jag missade det programmet igår. Får se om jag ser det på Play idag.
Kramis

Livet på Vestergård sa...

Oj, vilken snöstorm ni haft. Jag förstår att du valde att inte gå ut.
Så söt minsta familjemedlemmen är! Jag såg också på familjen annorlunda. Vilket jobb, men de är duktiga de som klarar av sina stora familjer.

"Hemmet är min vrå" sa...

Så söt den lilla familjemedlemmen är😊 du ang min soffa så har jag målat den, ska putsa på den det sista idag få se om det kommer bilder idag eller imorgon. Ha en fin dag. Kram Mimmi

Gunillasljusglimtar sa...

Jaa du 12 barn! Ja det vetisjutton om jag skulle klara.Vill till att vara stresstålig minsann..Vi har inte fått alls mycket snö denna omgång.Fast domherrarna med fruar kommer hit så det kan allt komma mer...Kram Gunilla

Stolpås Gård sa...

12 barn! Ja hej och hå, det är ett riktigt intressant program, både lite skrämmande och helt ljuvligt på samma gång.

Ja, snön ligger som ett täcke hos oss i Sundsvalls-trakten också. Det känns långt till våren, men jag längtar!

Kram Sandra

Fågel Blå sa...

Kikar in och Önskar dej en fin KVäll!
Kramar Kathrine