söndag 15 december 2013

Så skall det låta Moreus, äntligen

Första gänget hos  Kalle  Moreus ,  första program av Så skall det låta.  Det visste vi att Du skulle klara Kalle,  varför skulle Du misslyckas med det ? Du fixar det mesta så bra.
 
Tredje advent började med att jag var uppe tidigt , hade sovit så illa, Det känns i min rygg som Ni förstår, men efter en kopp kaffe och en stor kudde bakom ryggen, så funkar det.
Såg på fyrans morgonprogram ett tag.
Sen kommer mina fina Hemtjänst flickor, de är så fina och
trevliga.

Kopplade av ett tag med  NTs korsord. När klockan var elva
ringde det på dörren, då kom mina matgäster. Det var son och sondotter , som kom och hade mat med sig. Så det var jag som
gästade dem , kan man säga. Det var så gott,  Fläskfile och god
Potatis-gratäng  som vi åt till-sammans.
Så bra man har det med snälla ungar- De ungarna måste ha haft
bra föräldrar  tror jag hm hm.

Fick lite hjälp med inhandling av lite varor också.
Så var det Kalle Moreus tur, jag tror att det bliver ett toppen program. Landqvists orkester är ju toppen, Gästartister var ju
Sanna Nielsen och Per Andersson, Charlotte Perelli och Tommy Körbeerg. Sanna bliver ju bara bättre och bättre, en sån fin tjej.
Per Andersson gav ju allt och var som nyduschad i sin kostym.
Det är så roligt, detta är mitt andra försök efter det att jag kommit
hem från "sjukan".
Has det så bra, alla mina kära vänner kram från Hajan.

15 kommentarer:

Mamma C sa...

Låter som en toppendag hos dig med, förutom din dåliga rygg då. Nu ska jag hoppa i säng och läsa en blaska från dig. Det gick toppenbra igår när vi hade Axel.
Kram och godnatt

Anonym sa...

Visst har de fina föräldrar de där barnen, det kan jag gå i god för. Skönt att du är på G igen. Jag har tittat på Musikhjälpen hela veckan, så många fina initiativ för att samla in pengar så att alla blivande mammor får en chans att överleva en förlossning. Vad härliga människor det finns runt om i landet. Ha det gott. Har skickat årets julbrev till dig. Kram Ann

Maria sa...

Gott det ser ut å funka ganska bra för dig, ja det var nog så, du var en god förälder så nu får du tillbaka. Det är guld värd att ha snälla å omtänksamma barn.
Kryapådig kramar från Maria

Hannis sa...

Jag är glad att läsa att du är hemma igen! Och jag hoppas att det onda går över snart.
Blev orolig när jag läste hos Mamma C om vad som hänt=))

Så härligt att du har dina barn och barnbarn. Given kärlek kommer igen tänker jag så här på morgonen.
Kram Hannis

Ölandsvindar sa...

Vad skönt att höra att du är så väl omhändertagen! Och så roligt att "Så ska det låta" har börjat igen. Det var så trevligt även om jag kan tycka innerst inne att Per Andersson, som är både duktig och klok, skulle vinna på att kanske minska 10 procent på sitt skuttande hit och dit.
Kram från Kerstin

Monika sa...

Tror jag det! Att de barnen haft bra föräldrar! :o)

Vilken fin dag du haft! Så härligt att du får ha familjen runt omkring dej och tryggt med hemtjänsten som tittar in.

Gillar Kalle massor. Han var i Storforsen en gång för ganska många år sedan nu. Då gjorde han ett så roligt nummer där han spelade luftgitarr. Han rev ner mest applåder av alla den gången. Han är verkligen en sån underbar människa. Varm o go och det riktigt syns utanpå också.

Sanna är en av mina absoluta favoriter bland svenska artister. Vilken ljuv stämma alltså.

Ha det nu så gott och så fortsätter du krya på dej!

Kramar
Monika

Rantamor sa...

Oj jag missade nog Kalle Moreus med gäster igår, får väl kika på någon repris för det brukar ju svt bjuda på.
Så bra att dina barn haft så snälla föräldrar, för just dom kan man ju inte välja... =) =)

Och det är snällt att höra att du mår relativt bra efter din vurpa, trots att ryggen krånglar.
Och jag kan tro att hemtjänstpersonelen slåss om att få komma hem till dig, du som är så snäll och positiv.
Jag har också jobbat i hemtjänsten så jag vet att det finns allt olika personligheter att gå hem till...
skulle också valt att gå hem till dig !!!

Ha nu en fortsatt finfin advent
önskar Rantamor.

Hjärtruds Stuga sa...

Har inte tittat in hos dig på ett tag och det var inget bra att du ramlat. Tur att det fixade sig till det bästa. Underbara ungar som kommer med mat. Klart att de måste haft bra föräldrar. Kan ju inta annat än att hålla med dig. Kalle Moreus är så duktig på alla de sätt. Tyckte Settman var bra men Kalle är nog snäppt bättre.

Må så gott och krya på dig.

Kram Karin

Maj sa...

Så roligt att läsa ditt inlägg. Det låter också på tonen och innehållet att du är samma Hajan som tidigare,
Önskar fortsatt god bättring, Kram

Rigmor sa...

Jobbade ju igår kväll...men jag förstod på de äldre som jag bänkat framför tv:n att programmet var bra!! Och reprisen...ja den har jag ingen koll på när den går...
Ja du...din son har haft bra föräldrar!! Det kan jag skriva under på fastän jag inte träffat dom i verkliga livet...*ler*...Omtänksam och hjälpsam, det har jag också förstått att han är.
Ta det nu lugnt och krya på dej ordentligt!!
Kram kram

Viola sa...

Så skönt att höra att du är på bättringsväg, har tänkt på dig, stor kram

Bromans Bravader sa...

Oj kära vän, vad tråkigt att höra att du skadat dig. Skönt att du är hemma igen och hoppas verkligen att du blir bättre fort.
Stor krya på kram från Jannike

Fågel Blå sa...

Oj har vart borta ett tag ifrån bloggen och läste vad som hänt dej, uj uj, tur att du känner dej lite bättre och att du har barn och barnbarn som hjälper dej,
God bättring på dej, och ta hand om dej
Kramar Kathrine

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Så skönt att det rättat till sig för dig. Underbart med en härlig familj som ställer upp :) Må gott nu och ta det vackert. Kram från Maria

Gunillasljusglimtar sa...

Gulligt av dotter o måg,med såå go mat! Lilla ♥ Är du inte riktigt pigger? Nääe jag förstår hur du känner dej! Man vet inte vilket ben man ska stå på o det känns som det aldrig ska bli bra, MEN det gör det Hajan! Vi ska bli riktiga piggelinare du o jag till år 2014 eller hur? Kram på dej kära vän ♥ Gunilla