fredag 27 december 2013

Oj vad jag kommer att vänta på fredagarna härligt

Vilka Fredagar med dessa härliga TV-Program att se fram emot.
En historia om Kvinnokamp, som det var i början på 1900 talet.
Det var en härlig fredag för mig , som den TV-Nörd jag är var det toppen.

Först såg jag Skärgårdsdoktorn en gammal goding, för många år sen. Den passar lika bra i dag, som senast när det begav sig.
Min fredag började så bra, blev så glad när dotter min ville komma
på lite förmiddagskaffe till mig. Det händer inte så ofta.
Jag dukade fint med nymanglad duk, det skulle ju vara fint.
En riktig gammal drällduk, så vackert vävd.  Vi hade bara ost av olika sorter, härliga rån och kex till. Vi hade ju båda ätit frukost nyss. Jag vet inte hur jag bar mig åt, men välvde kaffekoppen som
dessutom åkte i golvet . Koppen höll , men hur en koppkaffe kan ställa till med så mycket. Jag blev så ledsen tänkte bara på hur
jag skulle få duken fläckfri. Vi tog hissen ner till tvättstugan och
körde duken i tvätt och centrifug. Den fick gå länge och blev halvtorr. Nu hänger den i badrummet slät och fin på tork, så allt ordnade sig till slut.  

Innan fröken Friman hade jag  ju " På spåret " vilket härligt program.
Elisabeth Höglund hade sin första kväll, tillsammans med den
trevlige komikern Jesper Rönndahl. De vann i kväll över Martina Thun och Ulf Danielsson.  Sen kom ju Sissela Kyle i

Fröken Frimans krig. Det tror jag bliver toppen
Så bra skådespelare kan inte misslyckas och berättelsen är
nyttig att se tror jag.
Det var riktigt skönt med en lugn och härlig TV-kväll.
Tror på morgondagens program också, Stjärnorna på Slottet
har aldrig gjort mig besviken någon gång förut, så det ordnar
sig nog. Vi får se vad jag berättar då, nu är det kväller för mig ändå.

11 kommentarer:

Änglarum sa...

Gokväll Hajan! måste titta in igen :) vilken trevlig serie Fröken Frimans krig o bra skådespelare..kommer längta efter Fredagarna nu..godnatt på dig kram Jessica

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken härlig jul du hade, det ser så mysigt ut med den vackra dukningen och alla finklädda, både stora och små!

Och det där med kaffekoppen, sånt händer mig dagligen, jag är så "fipplig", jag brukar undra hur man kan äta en hel måltid utan att söla nånstans i alla fall. Hopplöst.
Men går inte fläcken bort helt finns ju det rosa medlet Vanish att köpa, det används mycket här!

God fortsättning och hoppas du mår bättre och bättre!

Agneta kram

Hannis sa...

Så härligt att du haft en fin jul!
Jag är glad att du är på benen igen=))

Visst var den bra Fröken Friman!
Jag skrattade så jag tjöt åt hennes egen vilja, underbar.
Har sett fram emot den serien.

Kram Hannis

Mamma C sa...

Ja, vad en liten koppkaffe kan ställa till det. Men vi fixade till det, så snart är den fin på bordet igen.
Serien var toppenbra tycker jag med. Då går en timme fort minsann. Stjärnorna ska bli kul också ikväll.
Kram och tack för igår.

Monika sa...

Nu må tro att jag spillt ner många dukar bara under den här helgen. Ja, kläder med för den delen. Jag höll på så mycket med ståltråden innan jul så mina händer har gått i totalstrejk. Styva, stela o onda är dom. Har svårt att gripa tag om saker. Därför faller än det ena än det andra till golvet.

Nu har inte jag någon sån fin duk som din som tur är. Så bra att det gick bort i tvätten. Nu ligger den säkert snart så fint på ditt bord igen :o)

Saknar också Tre tanter. Gillade deras blogg så mycket. Den väckte alltid så många fina minnen. Hoppas dom kommer tillbaka.

Må så gott nu bästaste Hajan!
Gott slut på 2013 och gott nytt 2014!
Kram
Monika

Rantamor sa...

Tittade också på fröken Friman och serien lovar gott tycker jag, och som du skrev med så många bra skådespelare kan det ju inte misslyckas.

Hoppas din kväll blir trevlig.

Tjingelingen från Rantamor.

Gunilla sa...

Jaa vilken tur att duken blev ren igen! Sånt händer ju emellanåt...Jaa vilken bra serie det var..tyckte gubben också.TYCKTE jag läste att andra delen är på Måndag Den 30 kl 21...så vi inte missat den:) kram på dej ♥ Gunilla

Viola sa...

Älskade denna seriestart, den var kanon, ikväll blir det stjärnorna och Downtown, ser jag fram emot, ha en fin kväll, kram

lisashus sa...

Sicken otur med kaffekoppen då! Hoppas att duken klarade sej!

Ja, vilken lycka - denna Fröken Friman längtar jag redan till!
Men ikväll blir det ju "Stjärnorna på slottet" och jag antar att du sitter klistrad då! :)

Ha en härlig lördagskväll!
Kram
Lisa

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken tur att du kunde tvätta duken direkt, och att koppar välter, sånt händer oss alla. Har tittat på alla programmen du skriver om, jättebra.
Kramar
AnnaMaria

Black Iris sa...

Jag håller helt med dig om alla de program du nämnde.. Så underhållande och trevliga..
Önskar dig nu ett riktigt Gott Nytt År..

Kram Maidi