tisdag 31 december 2013

Lite nytt från Hajan, men jag bara undrar, Vart är vi på väg ??

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hästen är den enda som tycker det är roligt. Jag tror jag skrattar på mig, tänker den. Men alla andra små troll, med skidor och kälkar
skrattar inte lika lätt. Var håller Du hus kära Vinter??
Det kan inte vara lätt för SMHI att meddela vädret, denna tid.
Alla väntar på SNÖ. och det bliver bara varmare och varmare.
Jag har ofta fått frågan, hur har du det Hajan, efter det som hänt.
Jag kan svara riktigt ärligt, jag har det jätte- bra. Det bästa vi gjort
barnen och jag är ju att jag kunde få Hemtjänst. Det kunde jag visserligen skaffat mig tidigare, men Ni vet bra karl sköter sig
själv. Men herre Gud, när jag låg på golvet här lördagen den 30 Nov, och inte kunde taga mig upp själv. När blev JAG så stel och
otymplig?

Då insåg jag min litenhet, tänk om jag ramlat eller halkat utomhus?? Så mitt i eländet hade jag tur, att jag vaknade upp och
blev lite klok. Tack vare mina underbara barn. Gjorde min första
promenad i går, på väldigt länge. Ingen kondition alls, när vi kom hem, kändes mina ben dubbelt så tunga. Nu har jag promenad 2 ggr
i veckan, och det skall jag följa.
Flickan på bilden heter Mia, och liksom har hand om mig.
Nu har jag på morgonen, ett besök och ett på kvällen. Sen kommer en på natten vid 02,00- men det skall jag nog säga ifrån om. Kan gå upp själv och vill det.
I går kväll gjorde jag lite mysigt för mig själv, tände lyktan hos Gåsen uppe på Vitrinskåpet. Det tager ju ungefär 4-5 timmar dessa
små bra ljus, för att brinna ut. Har inga riktiga stakar kvar utan bara

sådana som sköter sig själva. Nu hör jag hur Ni ojar Er, jag glömmer inga ljus så glöm, det.

Den här fina Björkstubben fick jag samma dag, som jag ramlade,
den hade min dotter och måg med sig när de kom. Ser Ni den lilla
fågeln som sitter i Julstjärnan.
Nu har första Amaryllisen slagit ut, den är en gåva från min son.
Jag har fyra till som jag fått från min mans vänner i Jul.
Tände bara 2 ljusgrottor i går kväll, men i kväll tänder jag alla fyra.
Trivdes riktigt bra i går framför TVn. men varför skulle Ruben dö?
Jag gillar fröken Frimans krig, en jättefin historik om hur det var
förr. Nu vill jag önska alla Er ett fint Nyår, och hoppas på ett bra år
för oss alla. Jag skall göra mig en god Svampomelett till kvällen.
Till den bliver det ett glas 2,8 öl.
Ha det bra alla mina kära bloggvänner stor kram från mig.


13 kommentarer:

Monika sa...

Käraste Hajan!

Du är väl så gullig man bara kan bli! Tusen tack för den underbara kommentaren.

Det är alltid så fint att läsa här hos dej. Du sprider tacksamhetens lov. Ur tacksamhet växer lyckan, så ser jag det.

Så fint det är att du har det bra. Att du kan känna dej trygg med nära o kära och hemtjänst runt omkring dej.

Jag blir verkligen i hjärtat glad av mina besök här hos dej. Kommer alltid på mej själv med att jag sitter och ler när jag läser ditt "vardagsprat".

Nu ser vi fram emot ett nytt och fint år. Många fina dagar ska vi ha! Du, jag och alla andra! :o)

Kram o gott slut och gott nytt 2014!

Monika

Rosa i huset i vitt sa...

Gott nytt år
kram Rosa

Bitte sa...

Ja, vad händer i naturen egentligen? Det här måste ha varit den varmaste decembermånaden i mannaminne, mina föräldrar sa att det är första gången i deras liv som de upplever en snöfri jul!

Vad skönt att höra att du börjar bli bättre och att det fungerar bra med hemtjänsten. Det var så otäckt med ditt fall och sjukhusvistelsen på det, man vet ju inte hur det kan gå. Skönt att du är hemma och på benen igen :-).

Önskar dig ett riktigt fint 2014 och TACK för alla dina fina hälsningar under året, min vän!

Varma nyårskramar
Bitte

Ölandsvindar sa...

VI passerade din stad både på väg norrut och söderut under vår julresa. Här bor Hajan, sa jag till gubben och vinkade lite ut genom bilfönstret. Nu ska vi förbereda kvällens firande! Tja, det blir ungefär som hos dig. Vi tänder lite ljus och delar på en mycket liten flaska champagne framför TV-n, lagom mycket så vi kan skåla med grevinnan (och betjänten också förstås). Ha nu en riktigt skön kväll och ett Gott Nytt År! Kram från Kerstin

Gunillasljusglimtar sa...

Ja jag undrar också varför det inte blir vinter:( Usch vart är vi på väg! Tack för ytterligare ett underbart inlägg från dej..TACK för att jag får vara även din bloggvän ♥ Tänk att jag gråter o skrattar när jag ser fröken Frimans krig! Guud så bra det är! Jaa varför skulle han dö:( Såå tråkigt!!Tänk att det är i morron kväll igen nu Hajan,gillar't inte för då har jag full laxermundering där bak så då kommer väl jag missa en del på tv:) Kramar o ett riktigt GOTT NYTT ÅR till dej från mej ♥ Gunilla

Tummelisa sa...

Du skriver som vanligt trevligt. Här blir inget "stort" nyårsfirande, vi blir mannen och jag. Men, vi har tagit catering i år, så skönt. Mannen har varit och hämtat maten 3-rätters meny. Ska bli gott!
Hoppas Du får det lugnt och skönt, och var rädd om Dig!
Gott Nytt År önskar jag Dig!
Kram Tummelisa

Anki sa...

Tittar in för att önska dig en trevlig Nyårsafton och ett riktigt Gott Nytt År!
Kram

Anonym sa...

Gott Nytt år till dig. Vi har firat väldigt lugnt här hemma hos min syster. Två vuxna och två barn som tittat på tv och i datorerna, dessa jäkla spel som uppslukar en. Vi åt god mat och morotskakan var supersmaskig. Nu måste jag i säng, ha en fin nyårsdag. Kram Ann

Livet på Vestergård sa...

Gott Nytt År! Så roligt att läsa att du har det bra och är nöjd med tillvaron. Ha en riktigt fin nyårsdag.

Gry Karlsen sa...

Takk for alle hyggelige kommentarer i året som gikk! Det er veldig hyggelig å følge din blogg!
Ønsker deg og dine et vakkert og godt nytt år! Klem til deg!:)

Annes vita rum sa...

Käringen mot strömmen är jag och ÄLSKAR den här vintern:)
Tack för gulliga kommentarer hos mig! Ta hand om dig! Och ha ett riktigt gott nytt år!
Stor kram till dig!

Mamma C sa...

Här älskar vi vädret också. Jag kan ha mörkt och varmt istället för ljust och kallt. Nu har små knoddarna åkt hem till sig. Och nu ska vi bara slappa vid tv:n
Puss och kram

samson sa...

HEJ
jag har ju inte bloggat på ett tag
så jag viste inte vad du råkat ut för,vad tråkigt
men du är ju en krutgumma som klara det mesta men skönt med lite hjälp och ett larm är ju inte dumt att ha
GOTT NYTT ÅR
kram
maggan