söndag 22 december 2013

Jag är " Brukare " jag, och jag har det så bra. HåHÅ jaja

Ja i dag är det den 4de Advent, den första natten som jag sovit något sen jag kom hem. Jag är en Brukare nu, det heter så när man är i  Hemtjänstens armar. Jag intager min frukost alltid i vardagsrummet. Jag vill se morgonprogrammen, advents-stake med
levande ljus har jag inte längre. Jag tände fyra ljusgrottor istället.
Klockan åtta kommer det någon som skall bädda, och se att jag är vaken. Men jag är ju morgonpigg så då är jag duschad och klar.

Det går bättre och bättre i dag klockan elva kom det besök, jag hade dukat långt innan förstås.

Gästerna hade med sig hembakat bröd , Alla är så
snälla och vill bjuda på detta. I dag fick jag en Amaryllis igen med två stänglar. Jag älskar de blommorna.
De som kom idag är vänner sen 50 talet, då har man mycket att
prata om.
Det var saffransbullar och tre sorters kakor, pepparkakor
hade faktiskt jag själv, hurra något från mig i alla fall.
Når de hade gått gjorde jag en Janssons frestelse, den har
jag redan smakat. Toppen , lite juldoft inne,  det var det första flickan sa när hon kom i kväll. Jag får lite lust att börja med
skorpbaken också. Men som min son sa, bara för Du känner dig lite
bättre nu, kan du väl hålla Dig i skinnet i alla fall.  Han har nog rätt som vanligt. I morgon skall De städa lite, dammsuga och
vaska av köksgolvet hoppas jag.
Alla töserna är så rara och trevliga, jag tycker alla som varit
hos mig, är trevliga att prata med. De passar för dessa jobb,
jag tänkte på det i dag, att alla mår ju inte som jag. Jag har ju tur egentligen. 
Kvällen avslutade jag med Calle Moreus, den kan väl ingen bli arg på. Det var bra artister där med.
Nu stänger jag butiken för i kväll, natti, natti.
 

10 kommentarer:

LyckligaPraliner sa...

Klart flickorna är glada och trevliga när de kommer till dig för du är säkert helt toppen att jobba hemma hos. Det är jag säker på! Du verkar vara både glad, trevlig, snäll och humoristisk Hajan! Hemtjänstens personal känner sig välkomna hos dig. Det är jag också säker på! :)

Din son har rätt. Nu tar du det lugnt ett tag till. Håll dig i skinnet ;)

Svar på din fråga; Jag har skrivit det själv det du läste hos mig. Mina ord allt jag skriver och skulle jag någon gång skriva någon annans så berättar jag det i inlägget. Roligt att du tyckte om det!! :)

Kram Kram!

Änglarum sa...

Önskar dig o din fam en riktig God jul ♥ kram Jessica

Rantamor sa...

Va härligt att du känner dig piggare, men håller med din son ta det nu lite lugnt.
Men jag vet ju hur det är när man mår lite bättre då VILL man ju bara göra något.

Ha nu en finfin julhelg.

Rantamorsjulkram !!!

Mamma C sa...

Låter skönt att läsa att det går framåt och det bara blir bättre och bättre med dig. I morgon ses vi för julbord här hos oss. Lite familjespel och en massa tjatter.
Puss och kram

lisashus sa...

Så julfint och vackert du har omkring dej och vänner som hälsar på!
Skönt att du har bra hemhjälp också!

Jag önskar dej en riktigt god och glad jul, fina Hajan! Och en innerlig önskan om att du kryar på dej såklart.
Julkramar
Lisa

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Önskar dig nu en riktigt GOD JUL :)
Kram från Maria

Rosa i huset i vitt sa...

Så tråkigt det som hänt men hoppas du blir bättre snart och skönt att få lite hjälp hemma.Jag jobbar i hemtjänsten, klart de tycker om att komma till dig du verkar vara en härlig person.
ha en god jul
kram Rosa

Fågel Blå sa...

Hej!
Nu snurrar tiden fort, Jisses och det är mycket att göra,
så fint du har det i ditt hem, härliga bilder!
Önskar dej en riktigt God JUL
Kramar Kathrine

Livet på Vestergård sa...

Kikar in och önskar dig en riktigt God Jul! Ta det lugnt fastän du känner dig bättre. Kram Kicki

Gunilla sa...

Åh du söta. HAJAN vännen ♥Tycker så.mycket om dina inlägg o kommentarerna hos mej!...haha ja nu vill jag att baken ska vara bra:)) Go Jul på dej