torsdag 26 december 2013

Hur kan detta hända, Julen redan gått till ända

Julaftonen firade vi hos min dotter och måg. Det var vi sex,
inga små troll var med. Det var vi vuxna, vi hade Julmat eller
knytis kan man säga. Vi åt och mådde gott, sedan hade vi
sällskaps-spel som avkoppling "jätteroligt" men "jättesvårt".

Det var så fint gjort vid entre`n, med alla lyktor, men visst saknar
man snön.
Ute på Altanen var det Julpyntat överallt, varmt och skönt där med,
tack vare de fina kaminerna. Omöjligt att förstå, att det är Julafton

hur kan detta vara möjligt.


Granen med alla klappar tills dagen därpå. Många paket och
klämma på  Vi ger ju inte längre klappar till varandra, det är
barnen som får de egentliga klapparna.
Så blev det äntligen Julafton, och småtrollen fick sina klappar
vi vuxna hade Julklapps leken,  som var hur rolig som helst.
 Dotter min  " Mamma C " kollar in läget innan vi går till bords.
Juldagen hade vi Italiensk bricka, massor med gott på. Se på
Mamma  C blogg så ser Ni all mat. Jag fotade inte detta.
Lilla Axels första Jul med vår släkt, sitter i Mormors knä.
Hade hjälpsamma kusiner som packade upp Axels klappar.
Här var det livat och glatt må jag säga. Det är ju jätteskoj
för de små liven , jag tror alla blev nöjda över sina paket.
En rar bild på Martin och Johanna, vid kaffebordet.

Avslutar med att par bilder från detta trevliga hus, och en mycket nöjd Hajan som varit där i två dagar.
Granen på Altan får avsluta detta bildspel.
Nu ses vi snart igen, God fortsättning.

12 kommentarer:

Monika sa...

God fortsättning bästa Hajan!

Vilken fin o trevlig jul du haft! Många mysiga bilder! Och vilket hemtrevligt hem.

Här har lugnet åter lagt sig. Lite tidigare än beräknat. Ena barnbarnet blev sjukt så dom åkte hem redan igår. Lite tråkigt men vad göra! Sjukdom rår man ju inte på.

Ha det nu fortsatt fint! Mys och må så gott!
Kramar
Monika

Gunillasljusglimtar sa...

Åh härliga Hajan! Kul jul förstår jag!! Fina bilder visar du också för oss1 V hade också julklappsleken vi vuxna huur kul som helst! Kramen på dej o go fortsättning ♥ Gunilla

Rantamor sa...

Ser att du har firat och njutit av en finfin julhelg, så underbart att få fira med sina kära.

Gillade verkligen den vackra verandan, helt underbar, den hade jag allt velat äga.

Ha nu en fortsatt underbar vecka.

Julkram från Rantamor.

Mamma C sa...

Idag har det bara slappats här hemma. Sett på film, badat och bara myst.
Kram

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Önskar dig en riktigt god fortsättning.
Kram från Maria

Annes vita rum sa...

Önskar dig en riktigt god fortsättning och gott nytt år!
Kramizar...

Anonym sa...

Vad mysigt ni haft det. Vi hade också julklappsleken, det blir många skratt. Idag har mina tjejer varit inne i Göteborg, i Nordstan och shoppat jag passade på att träffa en gammal vän från seminariet i Norrköping, det var 15 år sedan sist. Ha en fortsatt fin jul. Kram Ann

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Hejsan och tack för fina hälsningar på bloggen. Du verkar ha haft en fin och trevlig jul MEN din stackare! ramla så där innan jul, hoppas nu du piggar på dig och tar igen tv tittandet oxå:) ernst måste jag ju se för missade sista avsnittet..
Kramar från mig

Änglarum sa...

God fortsättning Hajan ♥ ser ut som en skön jul :)roligt att du är piggare...var nu rädd om sig ♥ kram Jessica

Rosa i huset i vitt sa...

En god fortsättning till dig
kram Rosa

Rosa i huset i vitt sa...

En god fortsättning till dig
kram Rosa

Gry Karlsen sa...

Så koselige bilder. Det er viktig å være sammen med sine kjære i julen. Min mor og vår datter feiret julekvelden sammen med oss og i går hadde vi juleselskap med min ene søster og familien.Ha fine romjulsdager. Klem
P.s. jeg mottar ingen mail fra deg med din adresse?